SENDLEROVÁ, K. Pasivní bezpečnost - čelní srážka [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Blaťák, Ondřej

Bakalářská práce studentky Sendlerové je zaměřena do oblasti pasivní bezpečnosti vozidel. Práce vedle části rešeršní přináší i vlastní návrhy prvků pasivní bezpečnosti pro čelní srážku vozidla.Rešeršní část je velice přehledná, doplněná vhodnými obrázky a schématy. Zajímavá je jistě část přinášející statistiky o zranění, které studentka iniciativně získala z ZZS JmK. Rešerše tvoří výraznou část samotné práce, která však z hlediska délky textu je relativně krátká (relativně vysoká je i míra shody s jinými publikacemi - provedeno systémem Theses.cz – 46%). Vlastní řešení navrhující dva prvky pro ochranu při čelním nárazu jsou zpracovány jen velice povrchně a bez náležitého vysvětlení motivace, a hlavně diskuse výsledků. U hydraulického absorbérů není z přiložených obrázků celá funkce především při větších deformacích, kde má nastoupit základní ochrana strukturou karoserie, dobře patrná.Jednotlivé body zadání byly v práci naplněny. Samotné provedení práce je slušné úrovni, na škodu je jistě kratší text, který tak nedokáže dobře popsat jednotlivé řešené úkoly a jen povrchně zpracovaná konstrukce vlastního řešení. Je však třeba jistě zmínit, že téma práce si studentka zvolila sama ze svého zájmu, což se v některých částech rešerše, např. při získávání zajímavých statistických dat projevilo.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací C
Samostatnost studenta při zpracování tématu D
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Vančura, Jan

Slečna Sendlerová zpracovala bakalářskou práci na téma „Pasivní bezpečnost - čelní srážka“ v celkovém rozsahu 27 stran vlastního textu. Práce obsahuje rešeršní (20 stran) a praktickou (7 stran) část.Rešeršní část je uvedena analýzou dopravních nehod včetně četnosti a rozsahu zranění (případně úmrtí) osob dle věku a pohlaví. Na tuto kapitolu je navázáno rešerší z oblasti pasivní bezpečnosti, ochraně proti nárazům a ochraně účastníků silniční dopravy z hlediska koncepčního návrhu karoserie vozidla. Kladně hodnotím uvedení změn struktury karoserie během nárazu v kapitole 4.1. Závěrem rešerše jsou představeny materiály používané pro výrobu současných karoserií. Použité informační zdroje odpovídají dané problematice v současné době.Praktická část je zaměřena na konstrukční návrh deformačního členu, konkrétně se jedná o výztuhu nárazníku. Vypracovány jsou dva stručné návrhy, přičemž první nahrazuje standardní ocelovou výztuhu vozidla Porsche Macan výztuhou z hliníkové pěny. Druhé řešení nahrazuje či doplňuje deformační elementy podélníků hydraulickým tlumičem. Závěry vyvozené z provedených analýz považuji za správné, vhodnost použití hydraulického tlumiče je značně omezená.Práce lehce překračuje cíle vytyčené v zadání. Grafické zpracování je na dobré úrovni, pouze v kapitole 6.1.2 není zachováno formátování textu po obrázkem 19 a tabulky 4 a 5 překračují okraje formátování dokumentu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 149785