MATYÁŠ, M. Potenciál biopaliv pro moderní spalovací motory [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Pan Milan Matyáš byl zpočátku velmi aktivní a o téma jevil velký zájem. Je třeba ocenit, že nad rámec běžné výuky navštěvoval laboratorní cvičení teorie spalovacích motorů, aby se lépe zorientoval v problematice měření parametrů spalovacího motoru. Z práce je však bohužel poznat, že i přes to některé souvislosti studentovi stále unikají. Student aktivně využíval konzultací, na práci jak po teoretické tak praktické stránce průběžně pracoval, ale převážnou část textu byl schopen ukázat až několik málo dní před odevzdáním a nebylo tak již možné adekvátně reagovat na připomínky a výhrady vedoucího. Logické uspořádání a zejména stylistická úprava práce není na přiliž dobré úrovni, podobně jako studentova schopnost interpretace výsledků, například z provedeného experimentu. Dosažené výsledky odpovídají znalostem studenta 3. roč. bakalářského studia. Zadání bakalářské práce bylo splněno. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Pan Matyáš si nejprve udělal rozbor v problematice globálních klimatických změn, celkovém přehledu aktuálních biopaliv a stávající i historické legislativě. Rešeršní část je poměrně obsáhlá, avšak působí zmatečně. Tvorba vět často postrádá logiku a jsou využívány neprofesionální termíny. Rešeršní část tak znehodnocuje netechnický jazyk a neprofesionální stylistika. Na případného čtenáře pak studentův rozbor působí nevěrohodně, i když jsou informace čerpány dle literatury z oficiálních zdrojů. Dále se student pokusil výpočtem dokázat, že biopaliva mají díky nižší výhřevnosti vyšší spotřebu. Student se pokusil také o experiment na motoru, kdy porovnával biopalivo s benzínem. Výsledky jsou logicky dané. Co však čtenář nemusí pochopit je, jak student myslel větu: „Vlivem vysokého předstihu se snižuje teplota výfukových plynů, zážehový motor dokáže pracovat s větším kompresním poměrem a získat potenciál pro biopalivo v celkové účinnosti motoru.“ To student při experimentu měnil kompresní poměr? Výsledkem experimentu je pouze porovnání výkonu a točivého momentu. Kde je měrná spotřeba paliva? Celkově však práci lze doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | E | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 124686