KORNIIENKO, O. Mobilní demo Sound Run v Godot engine [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student pracoval svědomitě a pilně. Jeho hlavní bariéra byla v podobě českého jazyka. Proto bylo nutné odevzdávání posunout. Oceňuji, že student dbal na vše, co jsem řekl. Vytvořil příkladnou technickou dokumentaci, ve které je zdokumentován každý aspekt. I když technická dokumentace v některých aspektech pokulhává (čeština, grafický cit u ilustrací), strukturálně i prezentačně budu jeho práci využívat jako jeden z příkladů pro budoucí studenty. Studentovu práci hodnotím celkově osmdesáti body. Důvodem je studentova svědomitost, plnění úkolů, které jsem mu zadal a množství a obsah konzultací.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vyzkoušet a realizovat sonifikaci v kontextu zábavního průmyslu a návrhu herních mechanik. Vývoj her je zdlouhavý a náročný proces, obvykle přesahuje možnosti jednotlivce. Proto byl požadavek vytvořit pouze základní herní demo, které demonstruje možné využití zvuku jako hlavního elementu pro navigaci. Zadání je obtížnější a studentův design, realizace a zhodnocení jej zcela splňují. Student přidal do dema i několik rozšíření, které jsem nevyžadoval a jsou nad rámec zadání. | ||
Práce s literaturou | Student využil doporučené zdroje. Dále si vyhledával další. Dle doporučení některé zdroje vyměnil. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl aktivní. Na konzultace chodil připravený. Dodržoval dohodnuté termíny. Své řešení průběžně konzultoval. | ||
Aktivita při dokončování | Kvůli jazykové bariéře student konzultoval práci více než kterýkoliv jiný student, kterého jsem vedl. V průběhu roku konzultoval v obvyklé míře Půl roku před odevzdáváním se konzultace znásobily. Technickou práci konzultoval téměř týdně, hodinu až dvě po dobu pěti měsíců před odevzdáváním. Zpracoval všechny poznámky, které jsem po něm chtěl. Student si musel odložit termín odevzdání, aby stihl zapracovat vše, co jsem po něm chtěl a aby práce prošla hlubší jazykovou korekcí. | ||
Publikační činnost, ocenění | Student plánuje svou hru dále vyvíjet, do vývoje zapojit další lidi a nakonec hru zveřejnit. |
Práce je průměrná ve všech směrech. Výsledná hra je použitelná a nabízí jistou míru inovace. Obsahově je spíše jednodušší. Od minulého neúspěšného odevzdání došlo k velkému zlepšení, zejména v technické zprávě, která již obsahuje mnohem méně chyb a je srozumitelná. Jazykové a typografické chyby jsou však stále přítomné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Samotná realizace výsledné hry není náročná, zadání však je obtížné z hlediska neobvyklého návrhu využití zvuku pro indikaci neviditelných překážek ve 3D scéně. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Všechny body zadání byly splněny. | ||
Rozsah technické zprávy | Technická zpráva popisuje výsledky dostatečně. Některé informace jsou uvedeny zbytečně vícenásobně jako například že Unreal engine se využívá "pro graficky náročné hry", což je uvedeno dvakrát v jednom odstavci. Podobně jsou místy zbytečně uvedeny spíše reklamní slogany jako že Unity engine "usnadňuje sebevyjádření a zkoušení nových věcí." | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 90 | Text je dobře čitelný a pochopitelný. V textu se vyskytuje mnoho dobře pochopitelných obrázků a schémat ve vektorovém formátu. | |
Formální úprava technické zprávy | 61 | Jazyková úroveň textu je podprůměrná a v textu se vyskytují typografické nedostatky. Text obsahuje na více místech nevhodně skloňované tvary slov. Chyba hned v první větě abstraktu nevytváří dobrý prvotní dojem: "Cílem práce je vytvoření nové herní demo..." Stejně tak větná stavba a umístění čárek je místy nestandardní. V jednom případě je název výsledné hry uveden malým písmenem, nekonzistentně ke zbytku textu. Řádky jsou často zakončeny nevhodně neslabičnými předložkami či spojkami. V popisku obrázku 2.3 je nevhodně použita první mluvnická osoba množného čísla. Obrázky 4.4, 4.5, 4.6, 5.9, 5.14 nejsou odkazovány v textu. Odkazy na obrázky 5.21 a 5.22 jsou uvedeny v opačném pořadí. V některých odkazech chybí upřesnění typu odkazu, např. chybějící slovo "kapitole" ve větě "Více v návrhu 4.4." Obrázky jsou často odkazovány pouze jako dodatek věty "..., obrázek x.x". Lépe by bylo zasadit odkaz do celé věty. Před číslem odkazujícím na poznámku pod čarou je místy nesprávně vysázena mezera. Na straně 47 se nachází velká nevyužitá prázdná plocha. V obrázku 5.23 jsou některé úsečky u šipek jen částečně viditelné. | |
Práce s literaturou | 66 | Použité informace jsou v textu citovány, ale zdroje mohly být lépe zvoleny. Je uvedeno 13 literárních zdrojů. Zdroje 1,5,6 odkazují na web Godot Engine a bylo by lépe je spojit. Většina zdrojů jsou spíše články z blogů a bylo by možné je nahradit odbornou literaturou. Například citovaný reklamní článek firmy vyrábějící izolační materiál [13] popisuje fyzikální vlastnosti zvuku. Stejná a možná i přesnější informace se nachází v mnoha odborných knihách o fyzice. CItace [4] na straně 9 je dále redundantně odkazována poznámkou pod čarou. Přímé citace v textu jsou místy uvozeny nestandardně slovem "Citace:" namísto přirozenějšího zasazení do textu. | |
Realizační výstup | 72 | Hra je jednoduchá ale funguje a splňuje zadání. Výsledná hra dobře demonstruje nestandardní využití zvuku v herním prostředí. Hra je funkční na více platformách a je uživatelsky přívětivá. Z implementačního hlediska se jeví spíše jako jednoduchá a obsahuje pouze několik herních objektů. Herní úroveň se příliš nemění mimo náhodně vygenerované opakující se objekty. Kódy jsou vhodně členěny v oddělených souborech. Převzaté kódy jsou vyznačeny v souboru README a je uvedena patřičná licence. | |
Využitelnost výsledků | Hra by časem mohla být publikována po rozsáhlejším rozšíření a grafické úpravě. |
eVSKP id 146320