BENÁČEK, F. Návrh a výroba prototypového znaku za využití technologií Reverse Engineering a Rapid Prototyping [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Autor se v práci zaměřil na velice aktuální, moderní a v dnešní době značně žádané téma. V práci se zabýval problematikou individuálního návrhu dílu na upravovaný vůz, což je jedno z odvětví, kde se individuální design řeší stále vice v souvislosti s kupní silou zákazníka. Pro řešení své práce zvolil adekvátní technologie a software, který je již svou podstatou určen pro práci tohoto typu. Použitý software je běžně používán v průmyslu, zejména pak v oblasti automotive. Samotné řešení práce vyžadovalo značné úsilí v rámci samostudia v těchto software, které jsou v rámci VUT běžně vyučovány až ve vyšších ročnících. Autor tak již v rámci bakalářského studia získal základní přehled v oblasti reverse engineeringu, rapid prototypingu a v problematice plošného modelování. Student k práci přistupoval velmi svědomitě a aktivně. Dílčí části práce průběžně konzultoval s vedoucím. Na konzultace i praktické práce související s řešením byl vždy výborně připraven. Práci vypracoval na velmi dobré úrovni s několika drobnými typografickými chybami. Jako celek však práci hodnotím jako nadstandardní a lze konstatovat, že všechny cíle stanovené v zadání byly splněny. Celá práce splňuje veškeré požadavky kladené na VŠKP a proto ji doporučuji k obhajobě s doporučeným hodnocením A - výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Po nezbytném teoretickém úvodním rozboru technologií RP a RE se autor zaměřuje na praktické provedení předmětu pro osobní potřebu. Ke svému návrhu využívá školní přístrojové vybavení a úzce spolupracuje s pedagogickým kolektivem. Lze ocenit, že zamýšlený výrobek byl zvládnut. Jednotlivé etapy výroby jsou poměrně podrobně zachyceny v dílčích kapitolách. Grafická vyobrazení, v tomto případě nezbytná, názorně doplňují textové pasáže. Za tímto účelem měla být také využita příloha bakalářské práce, která chybí a tím řešené téma částečně ochuzuje. Rovněž typografické náležitosti se občas neshodují se školními směrnicemi.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 117228