BAUER, M. Koncepce uspořádání pohonné jednotky na letounu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Práce splnila cíle zadání. Byly vytvořeny podklady, použitelné pro další studium a rozvoj dané problematiky. Práce má dobrou odbornou i grafickou úpravu. Student konzultoval velmi věcně a připomínky vedoucího BP zapracoval do obsahu BP.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Martin Bauer zpracoval svoji bakalářskou práci plně v souladu se zadáním. V úvodu stručně popisuje základní typy pohonných jednotek a jejich hodnocení z hlediska výkonů a provozu. Vhodným doplňkem je kap. 3 popisující vliv leteckých předpisů na počet motorů na letadlech. Obr.3.1 a 3.2 jsou bez bližšího popisu a mají tedy malou vypovídací schopnost. Těžiště práce je v kap.4 popisující velmi přehledně a úsporně možnosti uspořádání pohonných jednotek prakticky na všech typech letounů. Tento popis je doplněn hodnocením předností a nedostatků jednotlivých řešení a příklady jejich konkrétních aplikací. Použité diagramy sloužící k dokumentaci některých hodnocených parametrů jsou většinou v původní anglické verzi. Některé z nich, např. 4.18 by si vyžádaly bližší komentář. Názorné jsou přehledové grafy 4.1 a 4.2 zpracované autorem. Na s. 38 je pro nadzvukové letouny s motory umístěnými v oddělených gondolách uvedeno jako nevýhoda: Při vysazení motoru nevzniká velký zatáčivý moment - pravděpodobně se jedná o překlep. Práce je zakončena přehledem moderních pohonných jednotek v různých stádiích vývoje (kap.5)a výběrem z budoucích koncepcí uspořádání pohonné jednotky na letounu (kap.6). Grafická a jazyková úroveň práce je velmi dobrá. Seznam použitých zdrojů je dostatečně reprezentativní. Martin Bauer prokázal schopnost samostatně řešit odborná zadání, pracovat samostatně s literaturou a ze shromážděných informací vyvozovat správné závěry. Jeho práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 50655