MOTYČKA, I. Letové standardy - Part ORA - požadavky na výcvikové organizace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Úkolem autora bylo analyzovat požadavky Part-FCL (Part ORA) na výcvikové organizace (ATO) a zhodnotit rozdíly oproti požadavkům předpisu JAR-FCL včetně identifikace možných problémů při přechodu organizace FTO na organizaci ATO. Diplomová práce má včetně obsahu 73 stran a je členěna do 3 kapitol. Autor požadavky zadání ve své práci splnil. S ohledem na komplikovanost tématu, která je dána i velmi málo přehlednou strukturou předpisů vydávaných EASA, se autorovi podařilo vytvořit materiál přinášející informace o současných požadavcích na organizace poskytující letecký výcvik a představuje materiál využitelný pro prvotní orientaci v dané problematice. Grafická a stylistická úprava práce je dobrá, autor však mohl věnovat více péče kvalitě obrázků v přílohách a úpravě poznámek pod čarou. V práci se vyskytují drobné terminologické a gramatické nepřesnosti.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Úkolem autora bylo provést zhodnocení rozdílů požadavků předpisu Part-ORA oproti předpisu JAR-FCL a identifikovat možné problémy při přechodu letecké výcvikové organizace typu FTO na organizaci typu ATO. Vlastní práce má včetně obsahu, seznamu použitých zdrojů a zkratek 82 stran a je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola je věnována popisu Part-ORA, druhá kapitola pak popisuje aplikaci požadavků předpisu Part-ORA a popisuje odchylky od předpisu JAR-FCL. V této kapitole je uvedeno mnoho informací a dle mého názoru by bylo vhodnější také provést vzájemné porovnání požadavků předpisů formou tabulky, která by lépe zviditelnila rozdíly. Ve třetí kapitole uvádí autor požadavky na systém řízení bezpečnosti (SMS), které mohou složit jako základ pro jeho vytvoření u organizace poskytující letový výcvik. Konstrukce SMS je obecná a autor se mohl více zaměřit na specifika provozu leteckých škol a využít informace uvedené na stránkách leteckého úřadu. Dále se v této části mohl autor více zabývat plánem reakce na případ nouze, který je vyžadovaný v případě nesložitých organizací. Požadavky zadání autor splnil, ačkoliv se mohl více zabývat problémy souvisejícími s přechodem na ATO a také v práci mohl nastínit přístup leteckých úřadů v okolních státech. Práce i přes tyto nedostatky představuje materiál využitelný pro seznámení se s touto problematikou. Grafická a stylistická úprava práce je na dobré úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 64846