HAMAL, J. Virtuální svět [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Roupec, Jan

Práce je částí interního projektu na ÚAI, jehož cílem je realizace profesionálně zpracované počítačové hry odehrávající se v modelu areálu FSI. Konkrétně v tomto případě měl autor za úkol zvládnout technologii modelování virtuálního světa a připravit model areálu FSI. Předpokládá se, že v příštím roce na tuto a související práce budou navazovat další diplomanti. Diplomant pracoval velmi samostatně, současně prokázal i schopnost koordinace s jinými diplomanty, kteří vyvíjeli další části tohoto projektu, a také schopnost navázat na některé přípravné práce, které byly v tomto tématu prováděny v předchozích letech. Zadání považuji za splněné, předpokládaných cílů bylo dosaženo, výsledky jsou slibné a budou bezprostředně využity v další etapě vývoje hry. Autor osvědčil solidní teoretické znalosti, schopnost teoretické poznatky prakticky aplikovat, orientaci v dané problematice, schopnost zvládnout nové technologie a značnou programátorskou dovednost.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Heriban, Pavel

Cílem předložené práce bylo vytvoření herního světa pro počítačovou hru, určenou pro více hráčů. Jedná se o jednu ze tří částí realizace kompletní hry. V zadání bylo předepsáno užití herního engine Unity3D. Počáteční kapitola je věnována problematice počítačovou her, jsou zde uvedeny základní kategorie her a popsán průběh tvorby počítačové hry. Další kapitola popisuje herní engine Unity3D a další použité programové vybavení. Část kapitoly je věnována popisu užití uvedených nástrojů. Následující část práce obsahuje popis návrhu a tvorby uživatelského rozhraní a virtuálního světa hry. Je zde popsán jejich vzhled a chování, které je vhodně ilustrováno ukázkami kódu. Formální stránka práce je dobrá. Anglický abstrakt obsahuje větší množství chyb a překlepů. V celé práci je značný výskyt chyb v interpunkci. Obrázky jsou nedostatečně odsazeny od okolního textu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
B

eVSKP id 77110