HAMAL, J. Virtuální svět [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Práce je částí interního projektu na ÚAI, jehož cílem je realizace profesionálně zpracované počítačové hry odehrávající se v modelu areálu FSI. Konkrétně v tomto případě měl autor za úkol zvládnout technologii modelování virtuálního světa a připravit model areálu FSI. Předpokládá se, že v příštím roce na tuto a související práce budou navazovat další diplomanti. Diplomant pracoval velmi samostatně, současně prokázal i schopnost koordinace s jinými diplomanty, kteří vyvíjeli další části tohoto projektu, a také schopnost navázat na některé přípravné práce, které byly v tomto tématu prováděny v předchozích letech. Zadání považuji za splněné, předpokládaných cílů bylo dosaženo, výsledky jsou slibné a budou bezprostředně využity v další etapě vývoje hry. Autor osvědčil solidní teoretické znalosti, schopnost teoretické poznatky prakticky aplikovat, orientaci v dané problematice, schopnost zvládnout nové technologie a značnou programátorskou dovednost.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Cílem předložené práce bylo vytvoření herního světa pro počítačovou hru, určenou pro více hráčů. Jedná se o jednu ze tří částí realizace kompletní hry. V zadání bylo předepsáno užití herního engine Unity3D. Počáteční kapitola je věnována problematice počítačovou her, jsou zde uvedeny základní kategorie her a popsán průběh tvorby počítačové hry. Další kapitola popisuje herní engine Unity3D a další použité programové vybavení. Část kapitoly je věnována popisu užití uvedených nástrojů. Následující část práce obsahuje popis návrhu a tvorby uživatelského rozhraní a virtuálního světa hry. Je zde popsán jejich vzhled a chování, které je vhodně ilustrováno ukázkami kódu. Formální stránka práce je dobrá. Anglický abstrakt obsahuje větší množství chyb a překlepů. V celé práci je značný výskyt chyb v interpunkci. Obrázky jsou nedostatečně odsazeny od okolního textu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 77110