KUČINSKÝ, Š. Metač kuželkových koulí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Studentova práce byla zaměřena na pokračování ve vývoji již existujících zařízení. Student se pečlivě seznámil s aktuálním stavem těchto zařízení, identifikoval jejich nedostatky a navrhl vlastní řešení, která by měla tyto nedostatky odstranit a posunout vývoj těchto součástí vpřed. V textové části práce student podrobně popsal technické normy kuželkářského sportu a představil různé mechanismy a přístupy k zpracování těchto součástí. Dále provedl průzkum na trhu a zaměřil se na již existující prototyp, který upravil dle svých poznatků. V závěrečné části práce student shrnul výsledky testování a porovnal je s teoretickými výpočty. Nicméně, v práci chybí porovnání nových výsledků s původními a zhodnocení zlepšení funkcionality. Teoretická část výpočtů je příliš chaotická a obtížně se v ní orientuje, což snižuje srozumitelnost a smysluplnost studentových sdělení. Z hlediska grafického provedení a stylistické úpravy se objevují nedostatky, jako je nízká kvalita loga WNBA na jedné z prvních stran a nepohlídání si pevných mezer u věcí jako jsou jednotky. Dále tu chybí logická tabulka, co by popsala funkcionalitu programu pro PLC LOGO! s veškerými vstupy a odpovídajícími výstupy. Co se týče samostatnosti studenta, hodnotím ji známkou C. I když student pracoval sám, tak převážně plnil moje pokyny a v případech, kdy se potýkal s obtížemi, se spíše obracel na vedoucího práce než vyhledával odpovědi na internetu. Z mého pohledu je práce celkově dobře provedená, z tohoto důvodu uděluji práci konečné hodnocení B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Zadání závěrečné práce je středně náročné , ale obtížné z důvodu potřebných realizačních výstupů. V kapitole 2 jsou až zbytečně obsáhle vysvětlovány varianty a pravidla her. Potřebné popisy možných zařízení a pohybů kuželek a koulí jsou v kap, 3. Až v kap. 4 je navrženo řešení, které využívá moderní automatizační techniky. Řízení je založeno na použití inteligentního relé LOGO! od fy Siemens, mikrokontroléru Raspberry Pi a pneumatických komponent fy SMC. Podstata vystřelování koule vyplývá z elektrického zapojení dle Obr. 16. Správnost algoritmizace pochodů a požadovaného chování dokladují úspěšné experimenty. Předložená závěrečná práce ale obsahuje relativně málo teoretických rozborů a programů ( dynamjka pohybu, atd). Konstatuji, že student prokázal schopnost řešit praktické úkoly vývojového charakteru.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 151655