HEŘMANN, P. Top Down hra s prvky RPG [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Student svou práci nepodcenil a pracoval na ní svědomitě. Vytvořil technicky náročnější projekt, ve kterém zkombinoval množství algoritmů počítačové grafiky. Konzultace bývaly věcné a obsažné. Hodnotím známkou A (90 bodů).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Student chtěl vytvořit hru. Tvorba hry vyžaduje znalosti a schopnosti z mnoha oblastí informačních technologií. Obtížnost zadání je diktována hlavně formou realizace a v tomto případě je vyšší. | ||
Práce s literaturou | Student využil přiložené zdroje a dohledal si další. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student konzultoval často a konzultace bývaly věcné. Většinu věcí a návrhů se mu podařilo vyřešit. Na konzultacích ukazoval průběžný pokrok vpřed. Technická dokumentace byla několikrát konzultována. | ||
Aktivita při dokončování | Student dokončoval svou práci v mírném spěchu, ale nebylo to nic klíčového. Text technické dokumentace jsem viděl, ale ne celý. | ||
Publikační činnost, ocenění | Výsledná hra má potenciál najít si své hráče. |
Pan Heřmann navrhl a implementoval funkční 2D hru v nástroji Unity, kombinující tři různé způsoby procedurálního generování úrovní. Výsledky podpořil byť delší, ale obsahově bohatou technickou zprávou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | |||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | Práce obsahuje 76 normostran textu a odhadem 32 normostran obrázků. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 70 | Technická zpráva dodržuje standardní strukturu. Vyčerpávajícím způsobem je v ní popsáno vše dopodrobna, až by textu k lepší pochopitelnosti prospělo zkrácení některých částí. Práce je protkána diagramy, které občas prezentují primitivní věc a jsou pak celkem zbytečné (např. fáze bosse). Celá fáze uživatelských testů je popsána pouze na dvou stranách. Autor testoval se čtyřmi uživateli a sleduje pouze 4 tvrzení, na která uživatelé odpovídají. Chybí popis procedury – Jak uživatelé hru hráli? Hráli ji celou? Nebo náhodné úrovně? Jak dlouho hru hráli, než vyplňovali dotazník? | |
Formální úprava technické zprávy | 70 | Text práce obsahuje občasné překlepy. Popisky obrázků často nezačínají velkým písmenem a nekončí tečkou. Na některé obrázky se z textu nikde neodkazuje (např. 2.8, 2.9, 2.10, 2.11., 4.21). Kromě výše zmíněného je ale obsáhlý text jazykově v pořádku. | |
Práce s literaturou | 85 | Autor cituje 12 kvalitních literárních zdrojů a 3 citace na online zdroje. | |
Realizační výstup | 90 | Autor vytvořil funkční 2D hru se třemi různými způsoby procedurálního generování úrovní. Hra disponuje dobrou hratelností a díky kombinaci různých metod generování úrovně nabízí vždy jiný herní zážitek. Do fáze testování se mimo zkoumané otázky hodilo zahrnout i nějaký dotazník měřící uživatelskou zkušenost, např. UEQ. | |
Využitelnost výsledků | Po zapracování autorem navrhovaných rozšíření může být hra publikována. |
eVSKP id 153438