HEŘMANN, P. Top Down hra s prvky RPG [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Student svou práci nepodcenil a pracoval na ní svědomitě. Vytvořil technicky náročnější projekt, ve kterém zkombinoval množství algoritmů počítačové grafiky. Konzultace bývaly věcné a obsažné. Hodnotím známkou A (90 bodů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Student chtěl vytvořit hru. Tvorba hry vyžaduje znalosti a schopnosti z mnoha oblastí informačních technologií. Obtížnost zadání je diktována hlavně formou realizace a v tomto případě je vyšší.
Práce s literaturou Student využil přiložené zdroje a dohledal si další.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student konzultoval často a konzultace bývaly věcné. Většinu věcí a návrhů se mu podařilo vyřešit. Na konzultacích ukazoval průběžný pokrok vpřed. Technická dokumentace byla několikrát konzultována.
Aktivita při dokončování Student dokončoval svou práci v mírném spěchu, ale nebylo to nic klíčového. Text technické dokumentace jsem viděl, ale ne celý.
Publikační činnost, ocenění Výsledná hra má potenciál najít si své hráče.
Navrhovaná známka
A
Body
90

Posudek oponenta

Bambušek, Daniel

Pan Heřmann navrhl a implementoval funkční 2D hru v nástroji Unity, kombinující tři různé způsoby procedurálního generování úrovní. Výsledky podpořil byť delší, ale obsahově bohatou technickou zprávou.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání
Rozsah splnění požadavků zadání
Rozsah technické zprávy Práce obsahuje 76 normostran textu a odhadem 32 normostran obrázků.
Prezentační úroveň technické zprávy 70 Technická zpráva dodržuje standardní strukturu. Vyčerpávajícím způsobem je v ní popsáno vše dopodrobna, až by textu k lepší pochopitelnosti prospělo zkrácení některých částí. Práce je protkána diagramy, které občas prezentují primitivní věc a jsou pak celkem zbytečné (např. fáze bosse). Celá fáze uživatelských testů je popsána pouze na dvou stranách. Autor testoval se čtyřmi uživateli a sleduje pouze 4 tvrzení, na která uživatelé odpovídají. Chybí popis procedury – Jak uživatelé hru hráli? Hráli ji celou? Nebo náhodné úrovně? Jak dlouho hru hráli, než vyplňovali dotazník? 
Formální úprava technické zprávy 70 Text práce obsahuje občasné překlepy. Popisky obrázků často nezačínají velkým písmenem a nekončí tečkou. Na některé obrázky se z textu nikde neodkazuje (např. 2.8, 2.9, 2.10, 2.11., 4.21). Kromě výše zmíněného je ale obsáhlý text jazykově v pořádku.
Práce s literaturou 85 Autor cituje 12 kvalitních literárních zdrojů a 3 citace na online zdroje.
Realizační výstup 90 Autor vytvořil funkční 2D hru se třemi různými způsoby procedurálního generování úrovní. Hra disponuje dobrou hratelností a díky kombinaci různých metod generování úrovně nabízí vždy jiný herní zážitek. Do fáze testování se mimo zkoumané otázky hodilo zahrnout i nějaký dotazník měřící uživatelskou zkušenost, např. UEQ.
Využitelnost výsledků Po zapracování autorem navrhovaných rozšíření může být hra publikována.
Navrhovaná známka
B
Body
80

eVSKP id 153438