RYTINA, D. Návrh marketingové strategie pro firmu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Předložená diplomová práce obsahuje analýzu postavení nově vzniklé firmy na lokálním trhu a návrhy na marketingovou strategii. Přináší zajímavé podněty pro další rozpracování marketingové strategie, na druhé straně trpí viditelnou nevyváženosti - zejména v analytické a návrhové části.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Diplomová práce je zaměřená na návrh marketingové strategie společnosti, poskytující služby motoristům - čištění automobilů. Diplomant tento cíl splnil - s výhradami a komentáři uvedenými níže.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Zvolený postup řešení je "standardní" v tom slova smyslu, že se drží "osvědčené" posloupnosti kroků - od analýz obecného a oborového okolí, přes analýzu firmy samotné, k návrhům. Použité metody analýz jsou vhodně zvolené, jejich použití však má své rezervy: je to patrné v "proměnlivé" vypovídací schopnosti jednotlivých metod (jinými slovy, v rozdílné míře detailnosti, kritičnosti a přesnosti zpracování).
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autor dokázal využít dostupné informace, pro získání dokonalejšího přehledu o názorech (potenciálních) zákazníků připravil a provedl dotazníkové šetření. Toto šetření má řadu nedostatků - v každém případě bylo možné použít vhodnější formulace otázek a "vytěžit" tak z dotazníků daleko více relevantních údajů.
Praktická využitelnost výsledků B Kladně hodnotím snahu o formulaci východisek marketingové strategie - formulaci poslání a vize společnosti a snahu o formulaci jasně stanovených marketingových cílů (viz kap. 4.1). Navazující návrhy však nejsou vždy důsledně provázané s takto formulovanými cíli. Těžiště návrhů je ve formulaci komunikační strategie, poněkud na úkor podrobnějšího zpracování ostatních prvků marketingové strategie.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce je z tohoto hlediska zpracovaná na standardní úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Práce je z tohoto hlediska zpracovaná na standardní úrovni.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Ing.Marie Kománková

Autor vhodně vypracovaným dotazníkem mohl zjistit důležité skutečnosti týkající se propagace firmy a získané výsledky využít při formulování návrhů.Navrhovaná řešení jsou v praxi běžná, v práci schází návrh inovativního řešení, které by danou firmu odlišovalo od konkurence.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 70349