MACHATKA, M. Experimentální výzkum pískování v kontaktu kola a kolejnice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Omasta, Milan

Tato práce se zabývá experimentálním studiem realizovaným v rámci projektu aplikovaného výzkumu. Práce probíhala v týmu, přičemž diplomant se velkou měrou podílel na všech činnostech - plánování experimentů, realizaci experimentů, vyhodnocení výsledků, analýzy výsledků a vyvození závěrů. Veškeré prezentované výsledky byly dosaženy diplomantem. Rozsah práce, použitých metod, výsledků a jejich analýzy zdaleka přesahuje požadavky kladené na běžnou diplomovou práci. Diplomant pracoval systematicky a během řešení projevil výborné analytické schopnosti, díky nimž bylo možné dosáhnout skvělých výsledků. Výsledky byly využity při návrhu algoritmů pro řízení pískovacího systému a ve spolupráci s diplomantem byla připravena publikace do impaktovaného časopisu ve stavu "odesláno k posouzení vydavatelem". Struktura práce je logická, grafická a stylistická úroveň výborná. Oponent předkládanou diplomovou práci jednoznačně doporučuje k obhajobě a navrhuje celkové hodnocení známkou výborně / A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Hruška, Marek

Práce je uspořádána do jednotlivých kapitol navazujících na sebe. Obsah je přiměřený diplomové práci a odpovídá zadání v plném rozsahu. Formální zpracování práce je na výborné úrovni, obrázky doplňují vhodně text, členění do kapitol je přehledné. Jazykový projev autora je na velmi dobré technické úrovni. Je patrné, že diplomant čerpal ze široké škály dostupných publikací i z oblasti odborné praxe. Pořizování studijních podkladů jistě není jednoduché, protože celá řada moderních poznatků v této oblasti je chráněna autorskými právy a firmy, které je využívají nemají enormní zájem se o poznatky dělit s konkurencí. V úvodu popisuje současný přehled stavu poznání adhezních problémů u drážních vozidel a výborně zvládl analýzovat problém týkající se trakce drážních vozidel. Měřaní a zracování výsledků je zhotoveno na výborné odborné úrovni. Autor výborně zhodnotil výhody, nevýhody a modelové zkreslení kontaktu kola s kolenjicí na experimentálním zařízení. Avšak podle mého názoru by bylo vhodné zdůraznit také, že se jedná o cyklický děj a měří se výsledky v podstatě na první nápravě drážní soupravy. V reálných podmíknách zůstavají na kolejnici „pískovací hnízda“ o zatím nikým nedefinavané velikosti, například v závislosti na zrnitosti písku, a ty také zvyšují ahdezi kola na dalších nápravách drážní soupravy. To však nijak nesnižuje hlavní myšlenku konstrukce experimentálního zařízení a tím celé diplomové práce. Diplomová práce přináší nový pohled na vliv adhezních charakteristik kontaminaci kontaktu kola s kolejnicí. Výsledky z této práce jistě budou požity do praktického využití a jsou velmi dobrým vodítkem pro optimalizaci pískování při různém znečistění hlav kolejnic.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 68790