FARKA, J. Měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Cílem bakalářské práce bylo na základě zadání firmy AVL Moravia s.r.o. Měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. Student navštívil firmu AVL a získal představu o řešené problematice. Student pracoval samostatně a to se projevilo na kvalitě práce, protože se nesoustředil na podstatu řešené problematiky a pouze provedl rešerši problematiky. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Student k práci využil širokou škálu zdrojů zejména internetových. Práce má 43 stran textu bez příloh. Bohužel většina cílů práce byla splněna bez proniknutí do podstaty problému. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | E | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Zpracovaná bakalářská práce Jan Farky měla být zaměřena, jak uvádí název práce i cíle v zadání, na měření výkonových charakteristik motorů na válcových dynamometrech. Náplň práce tomu však do značné míry neodpovídá. Na jedné straně jsou do práce zařazeny pasáže o historii motorů, principu činnosti spalovacích motorů a jiných druzích motorů, jako jsou spalovací turbíny nebo Stirlingovy motory, které ke zpracovávanému tématu nijak výrazněji nepřispívají, naproti tomu je např. důležité problematice korekce výkonu na atmosférické podmínky věnována jen nepříliš rozsáhlá kapitola 5.5 bez uvedení jakýchkoliv vztahů a větších podrobností. Nevím, zda student práci nedostatečně konzultoval s vedoucím práce nebo nedokázal zohlednit obdržené připomínky. Další slabou stránkou práce je popis konstrukčních provedení (např. dynamometrů, ale i jinde) v řadě případů jen textem bez náyorných obrázků. Je sice kladem, že při jejím zpracování student používal zahraniční literaturu, jak o tom svědčí odkazy na zdroje, vede to však k používání buďto neobvyklých a v českém jazyce jinak zavedených pojmů (např. v kapitole 5.1 jsou jízdní odpory nazývány "zatížením silnicí") nebo neobvyklých či diskutabilních formulací (např. „…bude kladen důraz především na válcové dynamometry, které testují výkon motoru a další testované oblasti s motorem“ v prvním odstavci kapitoly 5 nebo „Nejvyšší točivý moment je dosahován za nízkých otáček a maximální výkon je dosahován při nízkém točivém momentu a vysokých otáčkách“ v prvém odstavci kapitoly 5.7 na str. 32). Na práci je možno ocenit snahu přinést ucelenější přehled používaných dynamometrů. Po formální stránce práce vykazuje mimo již výše uvedené nedostatky v použitých formulacích také některé pravopisné chyby (typicky použití čárek ve složených souvětích atd.). Je zřejmé, že řada výše uvedených nedostatků plyne z nezkušenosti studenta, odstranění řady z nich bych však očekával díky konzultacím práce. Doufám, že se to bude dařit lépe v budoucnu, pokud student bude pokračovat v navazujícím magisterském studiu. Cíle práce byly splněny v nezbytném rozsahu, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | E | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | E | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | E | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 117264