SMEJKAL, D. Návrh hydraulického pojezdu univerzální pohonné jednotky žacího stroje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Student řešil zadaný problém zcela samostatně a iniciativně ve spolupráci s výrobcem zařízení, bez výraznějších zásahů vedoucího diplomové práce. Prokázal schopnost teoretického rozboru problému na základě dostupných materiálů a literatury. Navrhl alternativní systém pojezdu stroje, který umožňuje dálkové ovládání a programové řízení. Zpracoval veškerou potřebnou výkresovou dokumentaci, navrhl a zajistil všechny akční členy zařízení. Pohonná jednotka byla vyrobena a v současné době je montována v zadavatelské firmě. Student prokázal kreativní myšlení a značné odborné znalosti. Výkresová dokumentace je na velmi dobré grafické úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená práce, která vznikla pod vedením doc. Ing. Jana Brandejse, CSc. si klade za cíl vytvořit kompletní návrh pohonné jednotky žacího stroje na dálkové ovládání. Celý návrh vychází z nejvyšší modelové řady výrobce s tím, že se provede adaptace pro řízení pomocí dálkového ovladače. Výstupem práce má být kompletní 3D model pohonu a výkresová dokumentace. Přílohou diplomové práce je pouze výkres sestavy a chybí výkresy pro výrobu jednotlivých dílů, kvalitu jejich zpracování tedy oponent nemohl posoudit (vzhledem k tomu, že byl prototyp realizován tak předpokládá, že existují). Na druhou stranu je třeba ocenit, že finální návrh pohonu byl skutečně realizován. Samotná diplomová práce obsahuje asi 13 stran úvodu, kde se autor zabývá konkurenčními stroji, potom následuje vymezení cílů práce a výběr jednotlivých komponent sestavy. Většina komponent včetně dálkového ovládání je dodána tzv. na klíč, takže nejvíc konstrukční práce lze nalézt při návrhu rámu pohonné jednotky. Jeho samotná konstrukce je vytvořena v podstatě intuitivně, s tím že na konci je proveden MKP výpočet beroucí v úvahu pouze statické zatížení. Na základě těchto výsledků je konstatováno, že konstrukce zaručuje vysokou míru bezpečnosti. V práci chybí optimalizace celé konstrukce. Z formálního hlediska nemám k práci významnější výhrady. Závěrem konstatuji, že doporučuji předloženou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 47470