SEČKA, V. Návrhy na zlepšení marketingového mixu vinařství [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Kaňovská, Lucie

Bakalářská práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu pro Zámecké vinařství Bzenec s.r.o. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy velmi dobře ve vinařství využitelné, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Návrhy vycházejí z velmi dobré znalosti prostředí vinařství autorem. Vojtěch Sečka pracoval samostatně, aktivně a se zájmem. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Stanovený cíl práce byl naplněn na velmi dobré úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autor práce zvolil metody odpovídající zaměření práce. Některé příležitosti uvedené ve SWOT analýze vycházejí spíše z interního prostředí vinařství.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autor prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Výsledky práce jsou prakticky využitelné pro vinařství.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Místy je použito spíše hovorových obratů.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Autor v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou citovány. Jen některé citace na internetové stránky nejsou v textu zcela přesně uvedeny.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Konečný, Zdeněk

V teoretické části bakalářské práce se autor nejprve věnuje významu marketingu a jeho historickému vývoji. Následně objasňuje prvky marketingového mixu a druhy analýz k posouzení výchozího stavu i podnikatelských perspektiv. Popsané přístupy aplikuje na vybraný podnik, pro nějž pak navrhuje dvě opatření, z nichž jedno má rozvinout komunikaci se zákazníky a druhé slouží k zefektivnění distribuce produktů. Jednou z předností této bakalářské práce je množství tabulek a grafů s potřebnými hodnotami, což vypovídá o hloubce analýz i o propracovanosti podaných návrhů. Vzhledem k řešenému tématu se pak jako velmi vhodný doplněk jeví různé fotografie a obrázky, které jsou uvedeny nejčastěji ve formě příloh. Autor se dopustil pouze drobné formální chyby, když Porterův pětifaktorový model použil k posouzení obecného okolí, přičemž v navazující analýze mikroekonomického prostředí se zabývá znovu konkurenty, dodavateli či zákazníky zkoumaného vinařství.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 118232