SEČKA, V. Návrhy na zlepšení marketingového mixu vinařství [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
Bakalářská práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu pro Zámecké vinařství Bzenec s.r.o. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy velmi dobře ve vinařství využitelné, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Návrhy vycházejí z velmi dobré znalosti prostředí vinařství autorem. Vojtěch Sečka pracoval samostatně, aktivně a se zájmem. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Stanovený cíl práce byl naplněn na velmi dobré úrovni. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Autor práce zvolil metody odpovídající zaměření práce. Některé příležitosti uvedené ve SWOT analýze vycházejí spíše z interního prostředí vinařství. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Autor prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky práce jsou prakticky využitelné pro vinařství. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Místy je použito spíše hovorových obratů. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C | Autor v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou citovány. Jen některé citace na internetové stránky nejsou v textu zcela přesně uvedeny. |
V teoretické části bakalářské práce se autor nejprve věnuje významu marketingu a jeho historickému vývoji. Následně objasňuje prvky marketingového mixu a druhy analýz k posouzení výchozího stavu i podnikatelských perspektiv. Popsané přístupy aplikuje na vybraný podnik, pro nějž pak navrhuje dvě opatření, z nichž jedno má rozvinout komunikaci se zákazníky a druhé slouží k zefektivnění distribuce produktů. Jednou z předností této bakalářské práce je množství tabulek a grafů s potřebnými hodnotami, což vypovídá o hloubce analýz i o propracovanosti podaných návrhů. Vzhledem k řešenému tématu se pak jako velmi vhodný doplněk jeví různé fotografie a obrázky, které jsou uvedeny nejčastěji ve formě příloh. Autor se dopustil pouze drobné formální chyby, když Porterův pětifaktorový model použil k posouzení obecného okolí, přičemž v navazující analýze mikroekonomického prostředí se zabývá znovu konkurenty, dodavateli či zákazníky zkoumaného vinařství.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 118232