ĎURINOVÁ, L. Marketingová komunikace nově vznikající společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autorka v práci prokazuje schopnosti využít teoretických poznatků jak v analytické, tak i následné návrhové části. Při zpracování byl patrný obrovský zájem autorky o zvolenou problematiku a zaměření tématu práce. Tento zájem a její osobitý přístup do práce vnáší spoustu zajímavých originálně pojatých návrhů, které jednoznačně odráží samotnou osobnost a filozofii autorky, jakožto majitelky popisované společnosti. Návrhy věnované marketingové komunikaci pak naprosto odpovídají jejímu přístupu k vlastním produktům i zákazníkům. Veškeré návrhy jsou koncipované tak, aby je autorka mohla bez jakýchkoli problémů realizovat i bez velkého rozpočtu na marketingovou komunikaci. V práci velice kladně hodnotím fakt, že návrhy jsou vhodně a vkusně doplněny o fotografie/obrázky, kde autorka jasně prakticky dokumentuje své úmysly. Práci lze vnímat jako velice zajímavou, realizovatelnou a přínosnou. Výstupy práce směřují k vytyčeným cílům. Realizace návrhů by pak měla představovat analyzovanou společnost, autorku i její produkty osobitým způsobem a mělo by tak dojít k rychlému rozšíření povědomí u cílové skupiny zákazníků. Otázky k obhajobě: 1) Jaké USP (Unique Selling Proposition - jedinečný prodejní argument) doporučujete používat pro oslovení nových zákazníků? 2) Které z navrhovaných komunikačních kanálů a nástrojů považujete ve Vaší oblasti za klíčové?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Předložené návrhy směřují k naplnění cílů stanovených v zadání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka v práci využívá vhodného postupu a standardních metod. Velice zajímavé by pro získání zpětné vazby na plánovanou komunikaci od možných zákazníků bylo včlenění focus groups.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka v práci projevuje schopnost standardně interpretovat výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Výsledky práce jsou prakticky velice dobře využitelné. Realizací návrhů by mělo dojít k naplnění stanoveného cíle. V rámci praktické využitelnosti lze za velice přínosnou označit zejména návrhovou část práce, která plně respektuje osobitost samotné zakladatelky a majitelky analyzované společnosti.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce logicky a přehledně členěna a obsahuje požadované formální náležitosti. Práce je velice vhodně doplněna o ilustrativní obrázky/fotografie. Autorka správně využívá vhodné terminologie.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autorka v práci využívá množství adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány. Místy jsou v citacích drobné nejasnosti.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Milichovský, František

Předloženou diplomovou práci lze považovat za standardní zpracování. Jednotlivé návrhy pak mohou být akceptovány jako kvalitní podklad, který pomůže podniku informovat o své existenci a získávat nové zákazníky. Nicméně, v případě realizace je nezbytné provést důkladnou analýzu potenciálních zákazníků.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíl diplomové práce je zaměřený na oblast marketingové komunikace. Z tohoto hlediska lze považovat hlavní cíl práce za naplněný na standardní úrovni. V rámci jednotlivých návrhů jsou popisné nedostatky v jednoznačnosti návrhů a to obzvláště směrem k cílovým zákaznickým segmentům.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Vybrané metodologické rámce odpovídají tématu diplomové práce. Jejich použití je však na slabší úrovni. V rámci kapitoly 2.3 popisuje diplomantka vnitřní prostředí, ale zahrnuje do něj prvky mikroprostředí (konkurenci, dodavatele, zákazníky). Pozitivně hodnotím číselné vyhodnocení SWOT analýzy (kap. 2.6). Tento hodnotící postup však postrádám v rámci teoretické části práce. Z hlediska popisu zákaznických segmentů postrádám jednoznačnou specifikaci tzv. person, na něž budou zaměřeny návrhy. Stručný popis person je uveden v rámci návrhové části, ale měl by být spíše obsažen v analytické části.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Diplomantka zpracovala analytickou část ve vazbě na definované metody a téma práce. Vyvozované závěry, uvedené ve SWOT analýze v části externích faktorů nekorespondují úplně s dílčími analýzami (např. příležitost "odložené svatby"). Tyto položky jsou sice uvedeny v příslušných pasážích, ale z daného popisu nevyplývá, že by se jednalo výslovně o příležitost či hrozbu.
Praktická využitelnost výsledků B Uvedené návrhy v oblasti marketingové komunikace lze považovat za reálně použitelné. Před realizací návrhů je potřeba provést důkladnou analýzu potenciálních zákazníků.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C V diplomové práci postrádám členění podkapitol 3.úrovně, čímž dochází k nepřehlednosti textu. V rámci provedeného dotazníkového šetření má diplomantka uvedené 3 hypotézy. Vzhledem k počtu respondentů není možné využít statistického ověření. Všechny uvedené hypotézy by měly být více rozepsány. Současně by mělo být využito pojmu předpoklad než hypotéza.
Práce s informačními zdroji C V diplomové práci jsou citace na zdroje, které nejsou uvedeny v seznamu použitých zdrojů. V případě teoretické části nejsou některé pasáže citovány z odpovídajících zdrojů. V rámci využití přesných myšlenek jiných autorů využívá diplomantka přímé citace. Je však diskutabilní, zda by v přímé citaci (tedy v kurzívě) mělo být více textu najednou.
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 135259