NÁCAR, A. iOS aplikace pro záznam krátkých sportovních videí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Řešitel předvedl vynikající vhled do problematiky vývoje pro iOS a dosáhl výsledků, které můžou být dále použitelné. Vytvořené řešení nicméně nelze označit za úplně vyčerpávající a při vetěším úsilí bylo možné dojít k ještě zajímavějším výsledkům.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem zadání bylo experimentovat s možnostmi pořizování videa pro hodnocení sportovních aktivit. Řešení tedy vyžadovalo nastudování a experimentování s poměrně exotickými módy pořizování videa a bylo nezbytné opravdu hluboko proniknout do problematiky pořizování videa na iOS. | ||
Práce s literaturou | Řešitel musel vyhledat, nastudovat a vyzkoušet řadu specializovaných postupů a potřeboval získat velice podrobný vhled do problematiky. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Řešitel pracoval rovnoměrně po celou dobu řešení projektu. Tempo práce nebylo závratné, ale dostačovalo k dosažení cíle. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena bez problémů včas a konzultována. | ||
Publikační činnost, ocenění | ? |
Celkově se jedná o podprůměrnou práci. Text je špatně čitelný a není z něho jasné, na čem přesně student pracoval. Práce je zaměřená na uživatelské rozhraní, které student řešil jen minimálně. Práci hodnotím stupněm E.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | V rámci své DP měl student vypracovat mobilní aplikaci pro platformu iOS, která slouží k pořizování krátkých videí při sportovním tréninku. Student představuje funkcionalitu na golfovém tréninku odpalu. Model rozpoznání pózy odpalu byl trénován s použitím existujícího softwaru na existujícím datasetu. Student musel řešit zachycení videa několik vteřin před trénovanou akcí, automatické přepínání čoček při zoomování videa a měřit výkonnost zvoleného řešení. Celkově na mě působí zadání jako jednodušší. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Bod č. 2: student popisuje, že existují modely strojového učení, ale je velmi stručný a informace jsou povrchové (str. 20). | ||
Rozsah technické zprávy | Práce je celkově kratší (40 stran), ale i tak obsahuje části, které nejsou pro práci nezbytné (např. multiplatformní vývoj, publikování na Google Play). Jde vidět, že student moc nevěděl, o čem psát. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 50 | Celkem je v práci 7 kapitol. Ze začátku student popisuje vytvářenou aplikaci společně s průzkumem existujících aplikací. Tato sekce by patřila spíše do návrhu aplikace, navíc student zmiňuje jen jednu existující aplikaci, u které chybí popis rozhraní a hlubší detaily. Třetí kapitola patří vývoji pro iOS, kde nalezneme mimo jiné informace o multiplatformním vývoji jako jsou frameworky Flutter, React Native a Xamarin, což nejsou relevantní informace do této práce. Čtvrtá kapitola popisuje rozpoznání lidské pózy ve videu. Student pouze zmiňuje, že se používají klasifikátory a hluboké neuronové sítě, ale zůstává na velmi povrchové úrovni. Zmiňuje také knihovnu Tensorflow, u které není jasně napojený její význam v textu. V návrhu chybí popis uživatelského rozhraní. Student do kapitoly umístil obrázek, ale vůbec se na něho neodkazuje. Nějaký popis pak můžeme najít na konci práce v sekci testování, kde by ho čtenář normálně nehledal. Implementační část práce je těžko čitelná. Student se soustředil na popis kódu. Spíše bych ocenila vložení schématu s ukázkou, jak celý proces funguje a kde jsou složitější místa, na které se student musel zaměřit. Na konci implementace je rozepsán proces publikování na App Store, přičemž student aplikaci nepublikoval. U závěru z testování uživatelského rozhraní student píše "K výsledkům z tohoto experimentu bylo při návrhu GUI přihlíženo, nicméně necítím se jimi být nějak vázán. A to proto, že jeden z principů, který je zakořeněn ve filozofii společnosti Apple, je snaha přinést nezvyklé a inovativní řešení." tedy působí to na čtenáře, že student testoval, aby mohl napsat, že testoval, ale poznatky nevyužil. Navíc student poukazuje na neznalost mentálního modelu a snaží se přijít s inovativním řešením rozhraní. Dále bych chtěla vytknout výskyt prázdných vět např. "Jelikož nemám žádné porovnání se srovnatelnou aplikací, mohu se pouze domnívat, že naměřená hodnota zvýšené spotřeby je adekvátní vzhledem k tomu, že aplikace využívá fotoaparát, ..", kde studentovy domněnky nejsou opřeny o žádná skutečná fakta. | |
Formální úprava technické zprávy | 55 | Práce se skutečně špatně čte, věty jsou kostrbaté a složité. Student často zapomíná čárky ve větách, nebo je umisťuje, kde nemají být. U popisů obrázků chybí tečky za větami. Z jazykové stránky používá student často neformální slovní spojení ("dalším hráčem na poli frameworků je Microsoft"), někdy se snaží přidávat práci napětí (např. "..setiny sekundy rozhodují o výhře či prohře"), což se nehodí do odborného textu. Student často používá slovo "fakt", které působí rušivě při čtení. V textu se také nachází anglicizmy (např. ideja, akcentována). | |
Práce s literaturou | 68 | Práce obsahuje 30 citací, z čehož 10 citací se týká multiplatformního vývoje, který není pro práci relevantní. Zbytek citací jsou hlavně internetové odkazy na dokumentaci od společnosti Apple, což je vzhledem k práci v pořádku. Student někdy nekorektně používá footnote místo citace (např. str. 5). Pokud se student odkazuje v konkrétní větě, umisťuje citaci až za větu (nikoliv do věty), čtenáři pak není jasné, k čemu daná citace patří. V práci chybí odborné články na rozpoznávání lidské pózy. Dále není zmíněno a odkazováno, jaký byl použit dataset pro trénování modelu. | |
Realizační výstup | 65 | Finální řešení je prototyp aplikace pro vytváření krátkých videí natrénovaného pohybu. Obsahuje jednu obrazovku fotoaparátu, kde je možné si nastavit zoom, kameru a přepínat debug režim. Aktuálně je aplikace nastavená natvrdo pro zaznamenávání golfového odpalu, přičemž nefunguje spolehlivě, jelikož trénování modelu student řešil jen velmi okrajově. | |
Využitelnost výsledků | Využitelnost výsledků vidím hlavně v použití programového řešení přepínání čoček při zoomování, napojení modelu na fotoaparát a vyřešení zachycení videa chvíli před rozpoznanou pózou pro platformu iOS. |
eVSKP id 148759