PLAČEK, I. Analýza rozdílů v psaní na papír versus psaní na digitalizační displej [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Mucha, Ján

Študent pracoval na práci priebežne avšak písanie práce nechal až na posledné týždne pred odovzdaním čo má za následok nízku formálnu úroveň práce s chybami aj pri vyhodnotení. Abstrakt je nevhodne formátovaný, teoretický úvod je dostatočne obšírny avšak práca s odbornou literatúrou je žalostná (iba 12 citácií). Obrázky sú ponechané v nízkej kvalite aj napriek napomenutiu a práca obsahuje obecne množstvo typografických chýb vrátane chýbajúcich bodiek (tečiek) na konci vety. V obrázku 4.1 nie je bohužiaľ vidno, žeby boli parametre normálne rozdelené (skôr naopak) a je potrebné doložiť tvrdenie číselnými hodnotami testu normality. Viaceré popisy grafov sú v anglickom jazyku a ich grafická úprava nie je konzistentná. U korelačnej analýzy je uvedená v tabuľkách jedna p-hodnota pre dva korelačné koeficienty, na základe čoho nie je možné vyvodiť záver o štatistickej významnosti daného pozorovania. Na druhej strane bol študent schopný zozbierať dáta online písma u 70tich subjektov v rôznych vekových kategóriách čomu dávam až 50 % úspechu celej práce, vzhľadom nato že sa nejedná o triviálnu úlohu. Výsledky analýzy sú akceptovateľné a niektoré závery sú užitočné aj pre výskumné aktivity BDALabu. So študentom bola vždy dobrá komunikácia a nízku kvalitu dokumentu priradzujem zlému časovému rozvrhu. Preto navrhujem 79 bodov C.

Navrhovaná známka
C
Body
79

Posudek oponenta

Mekyska, Jiří

Student ve své práci analyzoval rozdíly v základních časových, prostorových, kinematických a dynamických parametrech při psaní na papír a psaní na displej tabletu. K tomuto účelu zaznamenal písmo a kresbu (grafomotorický element) u vzorku 70 osob stratifikovaných dle věku do 4 skupin. Rozdíly statisticky vyhodnotil a diskutoval. Na práci lze pozitivně hodnotit především záznam databáze, která může sloužit pro další výzkumné účely. Samotné zpracování dat a samotný dokument práce však trpí různými nedostatky. Student se rozdíly rozhodl vyhodnotit párovým t-testem. Z obr. 4.1 je ale zřejmé, že mnoho parametrů nemá normální rozdělení a výsledky t-testu (na kterých práce staví) jsou v tomto případě nepřesné a zavádějící. Práce rovněž obsahuje různé nepřesnosti, např. místo pojmu „švih“ student používá „trhnutí“, místo „výška tahu“ používá „výška zdvihu“, na obr. 4.2 umístil průměrnou hodnotu na okraj Gaussovy funkce atd. V textu se také často odkazuje na soukromé úložiště vedoucího práce, což do diplomové práce nepatří. Samotný dokument obsahuje řadu překlepů, typografických a gramatických chyb. Student nedostatečně pracoval s literaturou. Chybí rešerše aktuálního stavu poznání (k tématu psaní na papír versus psaní na displej je v seznamu literatury pouze jedna publikace, která je v textu jen okrajově zmíněna) a chybí diskuse výsledků vůči dostupným publikacím.

Navrhovaná známka
C
Body
75

Otázky

eVSKP id 151105