KOVÁŘ, R. Trakční akumulátor Li-ion 28V/40Ah s vestavěnými ochrannými a ovládacími prvky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Bakalářské práce byla prakticky zaměřená, jejím výstupem je realizovaný výrobek. Vedle toho bylo třeba provádět nastavení a oživování zařízení a k těmto činnostem bylo třeba také teoretických znalostí. Při řešené SP a následné BP si student osvojoval problematiku moderních spínaných zdrojů, jednoduchých analogových regulačních struktur a také problematiku monitoringu a nabíjení trakčních Li-ion akumulátorů. Pan Kovář od počátku překvapil svou seriózností, neobvyklou praxí a sběhlostí v praktické elektronice. Naše spolupráce byla proto pro mě velice příjemná a konstruktivní. Pracoval velmi samostatně a splnil beze zbytku požadavky kladené na řešení realizačační části práce. Za to jsem se snažil mu poskytnout dostatek podrobnějších informací o problematice v teoretické rovině. S touto problematikou se postupně seznamoval, což se mu dařilo také poměrně dobře. Formální zpracování práce hodnotím také kladně. Na základě celkového posouzení navrhuji klasifikaci výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Tématem bakalářské práce je návrh řešení konstrukčního uspořádání soustavy trakčního akumulátoru Li-Ion a realizace nabíječky. V úvodu práce autor rozebírá konstrukci a provozní vlastnosti Li-Ion akumulátorů. Na jejich základě je pak navržena nabíječka a především její řízení. Silová část je řešena jednočinným spínaným zdrojem pracujícím na vysoké frekvenci. Autor podrobně popisuje fyzikální souvislosti dějů na primární i sekundární straně transformátoru. Řízení měniče je realizováno pomocí specializovaného IO, kde výstupní napětí nabíječky je hlídáno jednoduchou napěťovou regulací s proudovým omezením. Dále je podrobně popsán návrh magnetických komponent a vyčísleny ztráty polovodičových prvků. Na závěr jsou popsány diagnostické obvody akumulátoru a jejich zapojení do systému nabíječky. Grafická úprava je na dobré úrovni, jednotlivé kapitoly jsou přehledně seřazeny. Rozsah a obsah kapitol odpovídá jejich významu. Přínosem je zejména podrobné vysvětlení fyzikálních dějů při návrhu celého systému trakčního akumulátoru. Připomínky k práci: Str.18, obr. 3.1.1 - Principiálně špatné zapojení horní demagnetizační diody.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 19/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 48/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 |
eVSKP id 17867