KOVÁŘ, R. Trakční akumulátor Li-ion 28V/40Ah s vestavěnými ochrannými a ovládacími prvky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Vorel, Pavel

Bakalářské práce byla prakticky zaměřená, jejím výstupem je realizovaný výrobek. Vedle toho bylo třeba provádět nastavení a oživování zařízení a k těmto činnostem bylo třeba také teoretických znalostí. Při řešené SP a následné BP si student osvojoval problematiku moderních spínaných zdrojů, jednoduchých analogových regulačních struktur a také problematiku monitoringu a nabíjení trakčních Li-ion akumulátorů. Pan Kovář od počátku překvapil svou seriózností, neobvyklou praxí a sběhlostí v praktické elektronice. Naše spolupráce byla proto pro mě velice příjemná a konstruktivní. Pracoval velmi samostatně a splnil beze zbytku požadavky kladené na řešení realizačační části práce. Za to jsem se snažil mu poskytnout dostatek podrobnějších informací o problematice v teoretické rovině. S touto problematikou se postupně seznamoval, což se mu dařilo také poměrně dobře. Formální zpracování práce hodnotím také kladně. Na základě celkového posouzení navrhuji klasifikaci výborně.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 19/20
Využití literatury A 9/10
Navrhovaná známka
A
Body
98

Posudek oponenta

Pazdera, Ivo

Tématem bakalářské práce je návrh řešení konstrukčního uspořádání soustavy trakčního akumulátoru Li-Ion a realizace nabíječky. V úvodu práce autor rozebírá konstrukci a provozní vlastnosti Li-Ion akumulátorů. Na jejich základě je pak navržena nabíječka a především její řízení. Silová část je řešena jednočinným spínaným zdrojem pracujícím na vysoké frekvenci. Autor podrobně popisuje fyzikální souvislosti dějů na primární i sekundární straně transformátoru. Řízení měniče je realizováno pomocí specializovaného IO, kde výstupní napětí nabíječky je hlídáno jednoduchou napěťovou regulací s proudovým omezením. Dále je podrobně popsán návrh magnetických komponent a vyčísleny ztráty polovodičových prvků. Na závěr jsou popsány diagnostické obvody akumulátoru a jejich zapojení do systému nabíječky. Grafická úprava je na dobré úrovni, jednotlivé kapitoly jsou přehledně seřazeny. Rozsah a obsah kapitol odpovídá jejich významu. Přínosem je zejména podrobné vysvětlení fyzikálních dějů při návrhu celého systému trakčního akumulátoru. Připomínky k práci: Str.18, obr. 3.1.1 - Principiálně špatné zapojení horní demagnetizační diody.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání A 19/20
Odborná úroveň práce A 48/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse A 19/20
Formální zpracování práce A 9/10
Navrhovaná známka
A
Body
95

Otázky

eVSKP id 17867