FABO, A. Využití různých senzorů v robotických laboratořích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
S prací studenta jsem nadmíru spokojen. Nejen, že vytvořil zadání laboratoří v angličtině, ale také docházel do samotných laboratoří, aby si vyzkoušel, jak jsou úkoly a poskytnuté informace pro studenty pochopitelné. Mimo požadovaných tří laboratoří pro Adruino a senzory vytvořil nad rámec zadání i další tři laboratoře pro Robotický operační systém a uspořádal sadu workshopů, kde si laboratoře vyzkoušel na pár studentech. V rámci práce vznikla také DPS deska pro řízení motorů. Vzhledem k více než příkladné práci studenta navrhuji hodnocení stupněm A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo seznámit se s jednoduchými senzory, které se používají v robotice a navrhnout sadu laboratoří, ve kterých se studenti seznámí s jejich používáním. | ||
Práce s literaturou | Literatura, kterou si student obstarával samostatně, je vhodně zvolena. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student na konzultace docházel pravidelně a také informoval přes maily o postupu své práce. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena v dostatečném předstihu. | ||
Publikační činnost, ocenění | - |
Samotný text práce trpí nedostatky po stránce úpravy, realizační výstup je ovšem na velmi dobré úrovni a bude použit při budoucí výuce kurzu Robotika. Tyto materiály přitom byly otestované a nad rámec zadání byl pro cvičení vytvořen i návrh desky plošných spojů pro jednodušší demonstraci řízení motorů. Z těchto důvodů navrhuji hodnotit práci výslednou známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání hodnotím jako lehce obtížnější, než je standardem, jelikož bylo třeba nastudovat základy pedagogiky, práci se senzory a Robotickým operačním systémem a připravit relativně velké množství studijních materiálů. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání bylo splněno, nad rámec zadání navíc vznikl návrh desky plošných spojů pro robotické laboratoře. | ||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 78 | Kapitoly jsou na nejvyšší úrovni logicky členěné. Ovšem obsah kapitoly 4 je jen výčtem spolu ne příliš souvisejících technologií, použitých v práci. | |
Formální úprava technické zprávy | 78 | Práce je psaná slovensky, proto nebyla hodnocena gramatická stránka. V textu práce jsou občas použita hovorová slova a text není vždy srozumitelný. | |
Práce s literaturou | 85 | Většina z použitých zdrojů jsou webové stránky. Jelikož má ale práce prakticou povahu a jiné vhodné zdroje neexistují, domnívám se, že se nejedná o vážný problém. Zdroje jsou jinak voleny vhodně, mohlo jich ovšem být více. | |
Realizační výstup | 95 | Realizačním výstupem jsou podklady pro cvičení do kurzu Robotika, které budou použity v následujícím akademickém roce. Kvalita materiálů je na velmi dobré úrovni. Materiály byly v rámci možností otestovány na skupině studentů a jejich zpětná vazba zapracována do návrhu cvičení. Kromě samotných textů, prezentací a předpřipravených zdrojových kódů byla také vytvořena deska plošných spojů pro demonstraci různých způsobů řízení stejnosměrných motorů. | |
Využitelnost výsledků | Jak již bylo zmíněno, výsledné materiály budou použity při výuce kurzu Robotika. |
eVSKP id 146903