HRUBÝ, T. Návrh univerzálního digitálního dvojčete pro robotickou buňku EDUset ONE [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student pracoval na diplomové práci průběžně. Konzulzoval jak postup tak obsah práce. V záležitostech konkrétní relizace způsobu vlastního řešení konzultoval i s vedoucím robotické laboratoře ústavu a s odborníky společnosti Intemac. Nastudoval jazyk C Sharp .Snažil se dílčí kroky ověřovat testováním jednotlivých částí programové realizace. Podařilo se mu dobře grafické zpracování modelu. Mohl dosáhnout lepších výsledků, kdyby si lépe plánoval metodiku zpracování a řešení závěrečné práce. Uložené zadání student splnil po obsahové i formální stránce. Diplomová práce vznikala v rámci projektu EDUsetONE a bude sloužit studentům ústavu jako nástroj na demonstraci a rozvoj jejich praktických schopností v oblasti průmyslové automatizace a digitalizace . Velmi hodnotím, že student hned na začátku práce zmínil referenční model RAMI. To mu určitě pomohlo správně vyřešit a konkretizovat jeho řešení. Připojuji vyjádření firmy INTEMAC Kuřim. Přikládám vyjádření odborného konzultanta diplomové práce, Ing. Petra Januse, z firmy Intemac Solutions, s r.o. „Pan Hrubý v rámci své diplomové práce vytvořil univerzální digitální dvojče pro robotickou buňku EDUset ONE. Tahle téma nabízela širokou škálu možností, jak implementovat funkční digitální dvojče. Kromě definice samotného pojmu digitální dvojče provedl student taky detailní rešerši nástrojů na tvorbu této technologie. Samotné řešení pana Hrubého pak byl implementován ve vývojovém prostředí Unity 3D. Student musel prokázat pokročilé schopnosti programování v jazyce C# (C Sharp), zpracování a přípravu 3D modelů pro simulační účely a také obecnou znalost automatizačních procesů. Pan Hrubý svou prací potvrdil, že tyto schopnosti má a vytvořil plně funkční model digitálního dvojčete, který může být ovládán z různých řídících systémů pomocí komunikačního protokolu OPC UA. Nutné je vyzdvihnout hlavně grafické zpracování modelu, na které si dal student záležet. Na druhou stranu se v práci vyskytují také prvky, které by si zasloužily více pozornosti. Ačkoli má práce několik malých nedostatků, hodnotím ji velmi pozitivně. Diplomová práce vznikla v rámci projektu EDUsetONE, který má sloužit studentům jako nástroj na demonstraci a rozvoj jejich schopností v oblasti průmyslové automatizace a digitalizace. Práce pana Hrubého je toho důkazem a určitě bude v budoucnu použita pro tyto účely.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Předložená diplomová práce se věnuje návrhu univerzálního digitálního dvojčete pro robotickou buňku EDUset ONE. Autor k problematice přistupuje zpočátku celkem zeširoka, v teoretické části se věnuje průmyslovým revolucím, IoT či cloud computingu a digitálním dvojčatům. V praktické části práce pak autor popisuje vlastní řešení spočívající v návrhu konkrétního digitálního dvojčete pro robotickou buňku EDUset ONE. Celkově pozitivní dojem z práce kazí jisté nedostatky, např.: gramatické, stylistické a typografické chyby, nekonzistentní či chybné formátování, nepřeložené popisky obrázků atp. V práci také není vůbec diskutována „univerzálnost“ digitálního dvojčete plynoucí již z názvu práce. I přes tyto nedostatky lze konstatovat, že cíle diplomové práce splněny byly a proto práci doporučuji k obhajobě s hodnocením C / dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 156949