HOLEŠOVSKÝ, J. Strategie budování značky podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Zich, Robert

Student zpracovával práci v delším časovém období, než je obvyklé. Je třeba konstatovat, že ve výsledku předkládá velmi dobré řešení, kde jasně prezentuje jak závěry analytické části, tak koncept strategie rozvoje značky s dobrým potenciálem pro implementaci navrhovaných opatření. Otázka Jaký je podle Vyšeho názoru inovační potenciál produktu a jaké jsou možnosti dalšího rozvoje podniku?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Cíle práce jsou definovány v kontextu reálného problému konkrétního podniku. Samotný problém je jasně definován v úvodu analytické části. Návrh konceptu rozvoje značky je komplexně zpracován. Cíle jsou naplněny odpovídajícím způsobem.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Metody analytické části jsou vhodně zvoleny. Samotné vymezení metodiky je spíše stručné, nicméně dodstatečnou představu o metodickém rámci dává. Prezentovaná teoretická východiska z oblasti tvorby značky jsou poměrně komplexní a představují dobrý základ pro oblast tvorby značky podniku. Autor zvolil přístup odpovídající řešenému problému. Samotné shrnutí teoretické části je spíše stručnější.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Autor velmi dobře využívá kvalitativního charakteru tématu a při hodnocení trhu velmi dobře popisuje chování konkurence. Analýzu vhodně doplňuje charakteristikami zákazníků a hodnocením aktuální značky. Prostor věnovaný kvantitativním aspektům (finančí analýza apod.) by mohl být větší, nicméně s ohledem na celkovou koncepci řešení, to nelze vnímat jako zásadní nedostatek. Souhrnná formulace závěrů analýzy je dobrá.
Praktická využitelnost výsledků B Návrhy jsou formulovány s ohledem na charakter produktu a možnosti daného podniku. Mají jasnou strukturu. Jisté rezervy lze spatřovat ve formulaci cílů a v oblasti implementace pak v přístupu ke kontrole. Celkově je návrh konceptu strategického rozvoje značky velmi dobrý.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Některé formulace by mohly lépe respektovat chrakter odborného textu, v práci se vyskytují nesprávné tvary slov. Nedostatky jsou ovšem spíše dílčí a celkově je formální stránka práce na velmi dobré úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V praktické části by u analýzy zákazníků bylo vhodné uvést vedle "vlastní zpracování" také konkrétní zdroj informací. Z kontextu je ovšem zdroj zřejmý. Podobně by bylo vhodné konkretizovat zdroj v návrhové části - např. tabulka 20.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Mráček, Pavel

Práce se zabývá velice zajímavým tématem. Autor zde jednoznačně prokazuje schopnost využívat získaných poznatků pro zpracování analytické i návrhové části. V práci je zřejmý kladný přístup autora ke zvolené problematice a její dokonalá znalost. Práce je logicky a přehledně členěna. Analytická část dává jasnou představu o stavu řešené problematiky. Její výsledky jsou pak velice vhodně využity v samotných návrzích. Tyto jsou pak opodstatněné, smysluplné a realizovatelné. Velice kladně zde hodnotím uvedený popis cílových skupin (person). U sloganu "Daflex System, radost z pohybu" může dojít ke zkreslení vnímání příjemců vzhledem ke skutečnosti, že existuje např. web "http://radostzpohybu.cz". "Radost z pohybu", jakožto součást sloganu je také používáno při komunikaci produktu Voltaren. V návrhové části pak autor neopomněl ani na hodnocení rizik navrhovaných opatření. Práce jako celek působím nadstandardním dojmem, je promyšlená a její výstupy jsou přínosné pro analyzovanou společnost. Návrhy předložené v práci jsou reálné, relevantní, realizovatelné a bezesporu s pozitivním dopadem na analyzovanou společnost/značku.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Práce směřuje k naplnění stanovených cílů.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autor zvolil vhodný postup zpracování a využívá adekvátních metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Autor v práci prokazuje schopnost vhodně interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry (ať už v analytické, tak i v návrhové části).
Praktická využitelnost výsledků A Výsledky práce jsou prakticky velice dobře využitelné.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce je logicky a přehledně členěna, využívá vhodné terminologie a celkově je na velmi dobré jazykové úrovni.
Práce s informačními zdroji B V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, které jsou náležitě citovány. U některých vlastních zdrojů je zřejmé, že dílčí informace odněkud vzešly, ale není to přesně poznačeno.
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 112131