KONEČNÝ, D. Adaptivní real-time reverb jako plugin pro herní engine Unity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.
Diplomová práce studenta Dominika Konečného byla zaměřena na vytvoření vlastního adaptivní real-time reverbu jako plugin pro herní engine Unity. Je nutno konstatovat, že zadání bylo splněno. Student si své téma zvolil sám a tím pádem se na práci prokazatelně odráželo nadšení pro věc. Přes drobné neúspěchy v průběhu řešení oceňuji studentovu schopnost hledat alternativní cestu. Vše bylo pravidelně konzultováno. Za menší nedostatek považuji občasnou uspěchanost ke konci řešení. Oceňuji také návod v přílohách práce. Dost dobře je popsaná i část o samotné implementaci a jde z ní poznat, že student danému tématu porozuměl dostatečně. Přes to všechno bych u studenta trochu ocenil větší samostatnost týkající se samotné formální stránky práce. Ve výsledku se jedná a velmi dobrý výkon, který hodnotím 90 A.
Diplomová práce se zabývá tématem realizace modelování proměnné poslechové prostory v reálném čase. Téma je velice komplexní, náročné a vyžaduje dostatečné znalosti z různých spolu nesouvisejících oborů, různých oborů akustiky, zpracování signálů a v neposlední řadě také pokročilé programátorské schopnosti včetně znalosti konkrétního programátorského rozhraní pro realizaci algoritmů v reálném čase. Úvodem lze říci, že student téma zvládl a výsledkem práce je funkční a prakticky použitelné programové vybavení. V práci se vyskytují formální nedostatky např. v řezech písma, kdy nejsou dodržována pravidla pro matematické zápisy - závorky s šikmým řezem, jednotky s šikmým řezem, nerozlišování zápisu komplexních funkcí, v obrázcích není dodržována jednotná velikost stejného typu bloku atd. Práce také obsahuje faktické chyby, např. v kapitole 1.2.1 pojednávající o zpožďovací lince je nesprávně uvedeno blokové schéma fázovacího článku, ve vzorcích (1.5), (1.7), (1.8) jsou chyby a není konzistentně označen vzorkovací kmitočet. Stěžejní kapitola 3, která by měla jasně zdůvodnit navrhované řešení celého reverberátoru, je velmi stručná a nepřesvědčivá. Čtenář není přesvědčen o tom, že zvoleného návrhu bylo dosaženo na základě inženýrského přístupu, návrh je podán jako fakt bez potřebných zdůvodnění nebo ověření zvoleného návrhu, není uvedena žádná simulace jak statického, tak dynamického chování systému. Navíc jednotlivé parametry použitých struktur ani nejsou nějak kvantifikovány, např. kolik odrazivých ploch dokáže modelovat struktura prvotních odrazů popř. kolik jich má smysl modelovat, kolik hřebenových filtrů má být použito v závislosti na velikosti prostory, jaké mají být hodnoty a vztahy mezi hodnotami zpoždění atd. Práci hodnotím jako zajímavou tím, že autor se s tématem seznámil a je připraven na vylepšení svého původního řešení, což by si dané téma velmi zasloužilo. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem a především k tomu, že téma je velmi komplexní a že došlo k funkční realizaci v herním engine Unity, hodnotím práci velmi dobře/82.
eVSKP id 118136