ŠVAJDOVÁ, A. Design francouzských berlí pro děti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: řešení modelu - A, úroveň tvarové kultivace - B, barevnost navrženého designu - A a grafická úprava výkresů - B. Bakalářská práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní závěry k tématu design francouzských berlí pro děti. Plusem finálního řešení produktu je výrazné respektování dětského uživatele. Při dodržení omezujících požadavků stanovených normou se podařilo vytvořit design, který bude pro děti atraktivní, a to včetně promyšlených detailů. Přínosem je také řešení odkládání berlí, které je v této oblasti inovativní.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce byla zpracovávána ve spolupráci s konkrétním zadavatelem - výrobcem zdravotnických pomůcek. To do značné míry ovlivnilo vývoj i výslednou podobu práce a zároveň je kladné přijetí a případná další spolupráce s posluchačkou ohodnocením její kvality. Přesto se domnívám, že jsou v navrženém řešení určité problémy, které jsou v rozporu s ekonomickým myšlením jakékoliv firmy - zejména je to zbytečná komplikovanost řešení, založená na řadě výrobních technologií, která je ukryta za pojmenováním "inovace". Z designérského pohledu působí navržené řešení jako spíše konvenční než inovativní a domnívám se, že v tomto ohledu mohla autorka svou rešeršní pozornost zaměřit i na jiné oblasti průmyslového designu a získat širší přehled o zajímavých a případně i o potenciálně nevhodných řešeních. Přesto má práce potenciál k dalšímu rozvoji v rámci spolupráce se zadavatelskou firmou. Technická úroveň prezentačního posteru a fyzického modelu je velmi dobrá.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 83177