MIKITOVÁ, K. Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
Studentka Karolína Mikitová ušla během práce na projektu dlouhou cestu. Její první plastické návrhy doznaly postupem času až nesnesitelnou míru ukáznění ve vztahu k místu a funkční náplni domu. Studentka svým návrhem hmotově uzavírá městský blok a výškově respektuje blízkou dominantu věže kostela sv. Leopolda. Motiv nároží je vyjádřen velkorysým vstupem do objektu. Architektonický výraz domu nevyvolává v pozorovateli na první pohled představu studentského bydlení doplněného o další prostory pro studentské aktivity. V návrhu postrádám výraznější architektonickou prostorotvornou ideu. Úlohou architekta ve společnosti je zlepšovat její životní prostředí a vytvářet místa, která uspokojí jak tělo, tak povznesou duši. Tento moment mi v návrhu chybí. Funkční rozvrh je logický a bezproblémový. Vstupní hala je komfortní a velkorysá. Situování menzy a jejího zázemí do přízemí umožňuje efektivní provoz. Optické propojení studoven se střešní terasou je osvěžující. Pozitivním momentem návrhu je důraz na odlišení jednotlivých studentských pokojů prostřednictvím oken a lodžií. Otázkou je praktičnost tohoto nápadu v praxi. Kromě neadekvátního architektonického výrazu pokládám za slabiny návrhu situování vjezdu do podzemních garáží z ulice Vídeňské. Vzhledem k atraktivitě a intenzitě využití parteru na ulici Vídeňské by bylo vhodnější situovat vjezd do podzemí z Táborského nábřeží. V návrhu rovněž chybí jakákoliv odstavná stání na terénu (například pro zásobování). Okna kanceláří v 1NP jsou pro uživatele diskomfortní. Otázkou je funkční využití a protipožární řešení lodžie využívané oběma jednolůžkovými pokoji. Otázky a náměty k obhajobě: 1) Obhajte materiálové, funkční a výtvarné řešení fasády domu. 2) Jakým způsobem je dům vytápěn? Využívá dům alternativních zdrojů energie? 3) V kterém z pokojů byste chtěla jako studentka bydlet a proč?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | Studentka pracovala na bakalářské práci soustavně a usilovně. Její pracovitý přístup vedl k vytvoření několika legitimních variant. Prezentační schopnosti a grafický projev jsou na profesionální úrovni. |
Bakalářská práce prokazuje velké zaujetí a píli autorky, je zpracována na velmi vysoké úrovni a proto ji doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A 91
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | návrh správně respektuje výškovou úroveň lokality, které se citlivě podřizuje, žádnou z uličních front nezdůrazňuje, vstupy, vjezdy i zásobování řeší logicky s ohledem na dopravní zátěž přilehlých komunikací. | |
Architektonické řešení | A | dle textu autorky byla záměrem snaha o individualizaci, jisté míry hravosti, odpovídající uživatelům objektu - vysokoškolským studentům. Okna do veřejných prostor jsou adekvátně zvětšena, vstup do celého objektu je nepřehlédnutelnou nárožní antidominantou. | |
Provozní řešení | A | provozy jsou adekvátní svému plánovanému účelu a zatížení, komunikační schéma objektu je jasné a čitelné, šířka komunikací je více než dostatečná, pamatováno je i na prosvětlení vnitřních prostor komunikací, stejně tak i na snadnou dostupnost vnitřního atria.Pamatováno je i na požární hledisko. | |
Technicko konstrukční řešení | A | s ohledem na vysokou zátěž hlukem z ulice Vídeňské jsou navazující vnitřní prostory řešeny jako nuceně větrané s dostatečně dimenzovanými strojovnami a příslušnými rozvody. Navržená železobetonová konstrukce je účelná a efektivní, správně zohledňuje modul parkování a pokojů. Příkladně jsou vyřešeny technické detaily fasády i tepelně technické nároky na zateplení konstrukce. | |
Formální úroveň | A | z hlediska formálního je bakalářská práce velmi příkladně zpracovaná, půdorysy i řezy jsou řešeny včetně mobiliáře, pečlivě propracované jsou i výkresy stavebních konstrukcí. Vizualizace jsou svojí přiměřeností profesionální aniž by se podbízely. |
eVSKP id 39663