VALENTOVÁ, L. Charakterizace jednotlivých fází kultivace karotenogenních kvasinek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2017.
Předložená bakalářská práce byla zaměřena na studium metabolické aktivity a morfologie vybraných biotechnologicky významných karotenogenních kvasinek v průběhu jednotlivých růstových fází se zvláštím zaměřením na počáteční fáze růstu. V průběhu práce bylo nutné zvládnout celou řadu náročných technik od kultivačních technik přes chromatografické metody (HPLC, GC) až po fluorescenční mikroskopii zobrazování dob života. Při měření originálních a dosud v literatuře nepopsaných parametrů bylo nutné postupy optimalizovat a zavádět nové , čehož se studentka zhostila výborně. Práce je experimentálně značně náročná a rozsahem i komplexností podstatně převyšuje nároky kladené na bakalářské práce. Studentka projevila výjimečný zájem o obor, tvůrčí přístup, samostatnost a na bakalářský stupeň studia mimořádné odborné schopnosti i laboratorní dovednosti. KOmplexní výsledky náročné na interpretaci zpracovala do jazykově i graficky velmi kvalitní, navíc srozumitelně a čtivě sepsané práce. V předložené vysoce nadstandardní bakalářksé práci byly získány zcela origninální výsledky, které již byly prezentovány na mezinárodní konferenci a budou součástí odborné publikace. Z výše uvedených důvodů práci plně doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm "výborně" (A).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A |
Tématem závěrečné práce Lucie Valentové je charakterizace jednotlivých fází kultivace karotenogenních kvasinek. Práce je zpracována na 46 stran s klasickým členěním. V teoretické části práce autorka podává základný přehled o řešené problematice. Uvítala bych více rozpracovat část zaměřenou na jednotlivé fáze růstu. Nicméně zpracování kapitol tvoří dostatečný podklad pro uvedení čitatele do problematiky. Další části práce jsou věnované metodice a prezentaci získaných výsledků. Z uvedených experimentů vyplývá, že studentka musela zvládnout řadu teoreticky i časově náročných moderních technik, prokázat svoji zručnost a samostatnost. Výsledky jsou logicky uspořádané a vhodně okomentované. K vysoké kvalitě práce přispívá také aktuálnost dané problematiky. Vznikla studie, která posune studium v příslušné oblasti kupředu. Závěrem můžu konstatovat, že práce je zpracována velmi kvalitně, cíle zadání jsou splněny. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm výborný (A).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 99313