FRONC, L. Rekonstrukce 3D scény pomocí pasivního stereopáru kamer [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Podstatou této práce bylo shrnout poznatky o metodách rekonstrukce scény pomocí pasivního stereopáru kamer, za účelem přiblížení této problematiky čtenáři a vytvořit doporučení, na základě čeho vybrat vhodnou metodu pro konkrétní aplikaci, v podobě kritické diskuze. Cíli práce tedy bylo vytvořit přehled dostupných algoritmů, ty porovnat a hlouběji diskutovat a vytvořit jednoduchý ilustrativní praktický příklad. Práce obsahuje přehled přístupů a metod s názorným popisem jejich funkce. Ty jsou dále srovnávány z hlediska studentem identifikovaných klíčových vlastností. Na těchto základech je provedena zmíněná diskuze. Na závěr je vytvořen praktický příklad pro ilustraci funkce rekonstrukce 3D scény pomocí běžně používaných metod. Studentovi bych vytknul poměrně mělké zpracování metod pro tvorbu disparitní mapy na základě korespondujících oblastí v kontrastu s velmi dobře a detailně zpracovanou oblastí rekonstrukce scény na základě triangulace korespondujících významných bodů. Zároveň je také poměrně mělce zpracována oblast s informacemi o uplatnění jednotlivých přístupů nebo o konkrétních výsledcích, kterých může být dosaženo. Dále bych vytknul některé méně významné nepřesnosti. Zpracování tématu obnášelo náročné a rozsáhlé prostudování této poměrně hůře uchopitelné problematiky. Student tento úkol provedl kvalitně a postupoval samostatně. Vzhledem ke splnění cílů práce a s přihlédnutím k opravdu širokému rozsahu problematiky práci doporučuji k obhajobě s hodnocením „B“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Student ve své práci přehledně zpracoval zadané téma. Práce je dobře logicky uspořádaná, téměř bez gramatických a formálních chyb. Práce má adekvátní rozsah i když kapitola o disparitních mapách se zdá být příliš stručná v porovnáním s kapitolou o 3D rekonstrukci pomocí triangulace. Některé obrázky mohly být lépe popsány. Kladně hodnotím praktickou ukázku – je však patné, že většina kódu je založena na hotových funkcích, které jsou součástí knihovny v prostředí Matlab, a tak skutečná matematická podstata řešení zůstává čtenáři skryta. I přes zmíněné poznámky se jedná z celkového hlediska o práci kvalitní. Hodnotím známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 116640