HAMERNÍKOVÁ, M. Současný stav a vývojové tendence v konstrukci kotoučových brzd osobních automobilů. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Bakalář v rámci své bakalářské práce provedl podrobný rozbor současného stavu a vývojových tendencí v konstrukci kotoučových brzd osobních automobilů. Brzdy jsou jedním z nejdůležitějších prvků aktivní bezpečnosti. Cílem bakalářské práce byl sesbírat a utřídit dostupné informace z oboru, které jsou jinak roztříštěny v mnoha pramenech. První část práce je věnována obecně fungování třecích brzd. Následně jsou podrobně rozebrány jednotlivé konstrukční provedení kotoučových brzd, v poslední části pak vývojové tendence jejich konstrukci. Bakalář ke zpracování bakalářské práce přistupoval svědomitě, samostatně a prokázal schopnost využít znalosti získané během studia ke zvládnutí úkolů, které byly na něj, jakožto řešitele bakalářské práce kladeny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářská práce Martiny Hamerníkové měla za cíl vypracovat přehled konstrukčních řešení kotoučových brzd osobních automobilů, rozebrat nejpoužívanější systémy a formulovat tendence vývoje v oblasti kotoučových brzd. Celou bakalářskou práci je možné rozdělit na několik částí. V první části jsou rozčleněny brzdové systémy a následně také třecí brzdy. V další z kapitol je řešeno konstrukční provedení kotoučových brzd, kde jsou rozebrány hlavní části brzd obecně (stručně) a především části kotoučových brzd – kotouče, obložení, destičky atd. Poslední část je zaměřena na vývojové tendence v oblasti a to především s ohledem na materiály. Jsou zde zmíněny brzdy keramické a karbonové. Tato bakalářská práce je dobře srozumitelná a členěná. Některé z kapitol jsou zpracovány velice dobře (3.7 Brzdové destičky, 4. Vývojové tendence kotoučových brzd), naopak u některých jiných mám pochyby zda mají v této bakalářské práci vůbec místo – např. kap. 2.3 Brzdové zařízení – kde je vysvětlováno dvoukruhové zapojení hydraulických okruhů. Kap. 4.1 Brzdy Girling nepatří podle mého názoru do vývojových tendencí. Jedná se o běžné plovoucí třmeny kotoučové brzdy,v provedení, které je zde prezentováno je nelze považovat dnes za vývojovou tendenci. Dalším negativem je, že popisy u některých obrázků s velmi nízkým rozlišením jsou téměř nečitelné. Obecně však lze říci, že bakalářská práce splnila zadání.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 9633