VÁVRA, V. Domov pro seniory Sokolnice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2019.
Student Vávra je individualista a pracuje raději samostatně, než v týmu. Alespoň tak jsem ho poznal. Je otázkou, zda je to dobře i v pedagogickém procesu, který na vysoké škole probíhá. Samostatnost se cení, stejně jako schopnost rozhodovat se sám. Popravdě to nedokážu posoudit v jednotlivých případech, se kterými jako vedoucí diplomových prací setkávám, do jaké míry je to pro studenty dobré. Nechám na hodnotící komisi, jak vidí schopnosti mladého architekta a zda je přesvědčí o své připravenosti být. Téma práce jsem určil po dohodě se studentem. Situace řešeného objektu dovoluje soustředit se na podstatné aspekty, které mají vdechnout nový života náplň opuštěnému objektu. To se myslím zdařilo, i když znám názor oponenta diplomní práce Prof. Šindlara a v podstatě se s ním shoduji.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | C | 70 | Student Vávra je individualista a pracuje raději samostatně, než v týmu. Alespoň tak jsem ho poznal. Je otázkou, zda je to dobře i v pedagogickém procesu, který na vysoké škole probíhá. Samostatnost se cení, stejně jako schopnost rozhodovat se sám. Popravdě to nedokážu posoudit v jednotlivých případech, se kterými jako vedoucí diplomových prací setkávám, do jaké míry je to pro studenty dobré. Nechám na hodnotící komisi, jak vidí schopnosti mladého architekta a zda je přesvědčí o své připravenosti být. Téma práce jsem určil po dohodě se studentem. Situace řešeného objektu dovoluje soustředit se na podstatné aspekty, které mají vdechnout nový života náplň opuštěnému objektu. To se myslím zdařilo, i když znám názor oponenta diplomní práce Prof. Šindlara a v podstatě se s ním shoduji. |
Předkládaná diplomní práce je ve stavu “rozpracovanosti” a očekával bych daleko více energie vložené do projektu, který má završit studium vysoké školy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | 65 | Předloženou práci doprovází zdánlivě bohatý analytický materiál, kde se předkládají mapové obrazy přejaté z územního plánu obce Sokolnice. Na první pohled je patrné, že řešený objekt je solitérem v krajině a nemá nijak zvláštní vztahové vazby k samotnému sídlu. Kdyby byla pozornost diplomanta upřená na řešení a návrh bezprostředního okolí řešeného objektu a prokázána návrhovými výkresy, udělal by lépe. Situace jen naznačuje využití okolního prostoru. Absentuje podrobnější názor, jak se budou využívat přilehlé prostory. Ty budou vzhledem k umístění stavby ve volné krajině klíčové pro pobyt ubytovaných seniorů v klimaticky příznivých ročních obdobích. |
Architektonické řešení | A | 70 | Projekt řeší využití stávající stavební struktury vybudované původně jako kasárna pro osádku nedalekého vojenského radaru. Zachovává se stávající nosná struktura, odvážně se navrhuje otevření spodního patra domu pro obslužnou dopravní smyčku. Toto řešení je poměrně elegantní, ale na druhou stranu snižuje kapacitu objektu o cenný vnitřní prostor. Je také otázkou, zda by takové řešení bylo proveditelné vzhledem k stávajícímu založení budovy a nutně by mu muselo předcházet pečlivé prozkoumání provedení základů. Architektura objektu je strohá až přísná. Chybí mi tady v nějakém detailnějším pohledu do vnitřních prostor dokumentace toho, že to bude prostředí vlídné a přátelské vůči jeho obyvatelům. |
Provozní řešení | A | 80 | Z předložených grafických příloh jednotlivých podlaží objektu si nezkušený člověk v oboru těžko poradí s orientací. Zvolené písmo je nečitelné. Po pečlivějším prozkoumání se však zdá, že je provozní stránka v objektu vyřešena uspokojivě. Bude to ovšem nutno prokázat v rámci samotné obhajoby diplomové práce. |
Technicko konstrukční řešení | A | 58 | I v této kapitole je ponechán prostor na fantazii a odborných zkušenostech hodnotitele, jak si diplomant představuje provedení rekonstrukce a adaptace stávající budovy na zamýšlený domov pro seniory. Dokumentace to nijak detailněji nedokládá ani ve výkresech, ani v doprovodných textech. Těžko něco hodnotit. |
Formální úroveň | A | 65 | Grafické pojetí je kultivované. Obsah bohužel samotnému návrhu nevěnuje zdaleka tolik pozornosti a energie, jak jsme u takovýchto závěrečných prací zvyklý. Je to škoda, protože se jedná o zajímavé a aktuální téma. Doporučuji diplomantovi své budoucí práce prezentovat s větší pečlivostí a bez předpokladů, že jeho publikum je natolik poučené, že vše pochopí jen z náznaků strohé výkresové dokumentace či doprovodných vět k nim. Chybí mi zcela nějaká textová část a třeba jednoduché axonometrické zobrazení základní nosné struktury s vloženými prvky novotvarů schodišť apod. |
eVSKP id 116240