BERTOK, T. Vytvoření nové letové příručky pro letoun "Pulsar" (OM-XYP) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Student přistupoval ke zpracování BP zodpovědně a iniciativně. Na konzultace docházel pravidelně, zejména v závěru zpracovávání BP. Obsahem konzultací byla koncepční stránka a rozsah Letové příručky pro danou kategorii letounu, dále se konzultace zaměřovaly hlavně na stylistické a gramatické zpracování BP.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Přeložena práce řešila aktualizaci letové příručky letadla Pulsar, slovenského soukromého provozovatele. Na letounu jsou plánovány konstrukční úpravy, které vyžadují změnu letové příručky (zástavba stavitelné vrtule, aerodynamického vyvážení výškového kormidla, ELT, apod.). Letoun je registrován Leteckým úřadem Slovenské republiky v kategorii Experimental. Práce je rozčleněna na dvě části. První uvádí stručný popis letounu, včetně jeho historie a plánovaných konstrukčních úprav. Dále je řešena předpisová základna pro provoz letounu a tvorbu letové příručky. Druhá část bakalářské práce je tvořena Letovou příručkou, která je sem vložena jako ucelený prvek. Samotná Letová příručka je zpracována podle slovenského předpisu L8/A, který stanovuje pouze základní názvy kapitol a jejich obsah má být řešen konzultací s pověřeným pracovníkem Leteckého úřadu SR a má zohledňovat kategorii a způsob užívání letadla. Z toho důvodu je problematické posuzovat, jestli navržená Letová příručka plní požadavky dohlídajícího úřadu. Autor při návrhu vycházel z původní příručky a dále se inspiroval příručkou ultralehkého letounu KP-2 U Sova, která byla zpracována mnohem podrobněji a přibližuje se požadavkům předpisu CS-VLA. V navrhované Letové příručce se vyskytují některé nesrovnalosti. Nejzásadnější jsou rozpory v definování omezení rychlostí a barevné označení přístrojů (str.26, 27). V práci se dále objevují gramatické chyby a terminologické nepřesnosti. Bakalářská práce splnila stanovené cíle a může sloužit jako dobrý podklad pro tvorbu finální verze Letové příručky letounu. Práci doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 38353