RYBKOVÁ, M. Marketingový mix podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Ulč, Jakub

Cílem práce bylo analyzovat prvky marketingového mixu dané společnosti a identifikovat potenciální oblasti pro vylepšení. Cíl shledávám jako splněný. Návrhy jsou vytvořeny na velmi dobrém teoretickém základu, vycházejí ze zpracovaných analýz s velkým počtem relevantních zjištění. Samotné návrhy jsou jednotlivě navrženy, bez celkového kontextu - společné náklady, přínosy pro společnost, případně harmonogram realizace návrhů. Kladně hodnotím množství relevantních zjištění a návrhů, které jsou pro potřeby BP více než dobré. Záporně hodnotím absenci teorie k některým analytickým metodám, které byly použity v analytické části (např. Ishikawa diagram), částečnou nelogičnost struktury práce u analytické i návhrové části (např. PESTE + Sledování vlivu absence vystavené kávy, s. 52 a další), slabé stránky některé externí povahy. Práce je na odpovídající odborné i formální úrovni, s relevantním počtem využitých odborných zdrojů, avšak často se opakujících a bylo by vhodné opřít teorii i o další zdroje. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Které z návrhů byste doporučila společnosti aplikovat jako první a proč?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Faltusová, Ludmila

Autorka si pro svou závěrečnou práci zvolila téma Marketingový mix podniku, které se ji podařilo přehledně zpracovat, včetně praktických návrhových opatřeních. V teoretické části práce jsou jasně vymezeny a definovány klíčové marketingové pojmy jako marketingový mix, komunikační mix, segmentace trhu, tržní zacílení a umístění či mikroprostředí a makroprostředí, které jsou významně důležité pro celkové porozumění a přínos závěrečné práce. Praktická část je zaměřena na hloubkovou analýzu vybraného podniku, v rámci které oceňuji detail analyzovaných parametrů a nezpochybnitelný přehled autorky vycházející z osobní zkušenosti. V závěru práce autorka formuluje konkrétní návrhová opatření včetně implementačních kroků s odkazem na dopad na komunikační mix podniku. Bakalářskou práci považuji za velice kvalitní. V úvodu práce byl jasně definován cíl závěrečné práce, který se podařilo úspěšně naplnit. Kladně hodnotím přehledné zpracování, časovou investici autorky vloženou do analýzy marketingového mixu v podobě času věnovanému získávání informací a v neposlední řadě praktickou využitelnost výsledků. Práce má některé limity. Ocenila bych místy konkrétnější interpretaci získaných dat a doplnění práce o podnětnou diskuzi kombinující kontextuální a oborové trendy, získaná zjištění a navrhovaná opatření. Bakalářská práce splňuje obsahové i formální nároky na udělení akademického titulu. Závěrečnou práci považuji za velice pečlivě zpracovanou a doporučuji ji k obhajobě s navrhovaným výsledným hodnocením A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 160478