RYBKOVÁ, M. Marketingový mix podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.
Cílem práce bylo analyzovat prvky marketingového mixu dané společnosti a identifikovat potenciální oblasti pro vylepšení. Cíl shledávám jako splněný. Návrhy jsou vytvořeny na velmi dobrém teoretickém základu, vycházejí ze zpracovaných analýz s velkým počtem relevantních zjištění. Samotné návrhy jsou jednotlivě navrženy, bez celkového kontextu - společné náklady, přínosy pro společnost, případně harmonogram realizace návrhů. Kladně hodnotím množství relevantních zjištění a návrhů, které jsou pro potřeby BP více než dobré. Záporně hodnotím absenci teorie k některým analytickým metodám, které byly použity v analytické části (např. Ishikawa diagram), částečnou nelogičnost struktury práce u analytické i návhrové části (např. PESTE + Sledování vlivu absence vystavené kávy, s. 52 a další), slabé stránky některé externí povahy. Práce je na odpovídající odborné i formální úrovni, s relevantním počtem využitých odborných zdrojů, avšak často se opakujících a bylo by vhodné opřít teorii i o další zdroje. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Které z návrhů byste doporučila společnosti aplikovat jako první a proč?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Autorka si pro svou závěrečnou práci zvolila téma Marketingový mix podniku, které se ji podařilo přehledně zpracovat, včetně praktických návrhových opatřeních. V teoretické části práce jsou jasně vymezeny a definovány klíčové marketingové pojmy jako marketingový mix, komunikační mix, segmentace trhu, tržní zacílení a umístění či mikroprostředí a makroprostředí, které jsou významně důležité pro celkové porozumění a přínos závěrečné práce. Praktická část je zaměřena na hloubkovou analýzu vybraného podniku, v rámci které oceňuji detail analyzovaných parametrů a nezpochybnitelný přehled autorky vycházející z osobní zkušenosti. V závěru práce autorka formuluje konkrétní návrhová opatření včetně implementačních kroků s odkazem na dopad na komunikační mix podniku. Bakalářskou práci považuji za velice kvalitní. V úvodu práce byl jasně definován cíl závěrečné práce, který se podařilo úspěšně naplnit. Kladně hodnotím přehledné zpracování, časovou investici autorky vloženou do analýzy marketingového mixu v podobě času věnovanému získávání informací a v neposlední řadě praktickou využitelnost výsledků. Práce má některé limity. Ocenila bych místy konkrétnější interpretaci získaných dat a doplnění práce o podnětnou diskuzi kombinující kontextuální a oborové trendy, získaná zjištění a navrhovaná opatření. Bakalářská práce splňuje obsahové i formální nároky na udělení akademického titulu. Závěrečnou práci považuji za velice pečlivě zpracovanou a doporučuji ji k obhajobě s navrhovaným výsledným hodnocením A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 160478