JUHÁSZ, V. Jízdní dynamika ATV vozidla 6x6 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Blaťák, Ondřej

Diplomová práce pana Juhasze analyzuje jízdní dynamiku ATV vozidla 6x6. Rešeršní část práce obsahuje 16 stran, vlastní řešení potom 22 stran. Tedy délka práce je blízko minimálnímu vhodnému rozsahu pro diplomovou práci.Rešeršní část se často věnuje rozsáhleji i oblastem, které nejsou tolik důležité pro další vlastní řešení v práci. Jsou zmiňovány části vozidla, které se v konstrukci uplatňují, ale tyto prvky nejsou v textu žádným způsobem provázány s vozidly ATV.Vlastní řešení začíná sestavením multibody modelu vozidla. Tento je sestaven správně včetně vhodných vozovek pro testování uspořádání podvozku. Je velká škoda, že nebylo provedeno výrazně větší množství simulací s dalšími změnami uspořádání podvozku. Takto výsledky simulací nepřináší žádné podstatné závěry. Jednotlivé body zadání však splněny byly. Vytvořené modely lze případně využít pro další navazující práce.Pan Juhász přistupoval k řešení své diplomové práce velice samostatně. Konzultací u vedoucího v podstatě nevyužíval vůbec. Práce byla odevzdána s ročním zpožděním, což se na její kvalitě nijak pozitivně neprojevilo. Přináší jen minimum závěrů a informací, malý počet simulací tak nedovolil výrazněji vylepšit chování ATV vozidla. Zadání však splněno bylo.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Hejtmánek, Petr

Práce se zaměřuje na speciální terénní vozidla se třemi nápravami. V rešeršní části se student až příliš zaměřuje na obecné informace z oblasti zavěšení a odpružení vozidel, více prostoru mohlo být věnováno detailnímu rozboru konstrukce základních komponent ATV vozidel s koncepcí 6x6. V hlavní části jsou simulovány různé manévry pomocí vlastního multi-body modelu a výsledky výpočtů následně analyzovány. Simulace přinášejí mnoho zajímavých informací, byť by mohly být přehledněji interpretovány, případně pro srovnání různých variant nastavení odpružení by se hodila lepší srovnávací kritéria. Celkově se jedná o méně prozkoumanou oblast, proto zde byl příslib získání nových poznatků, což se podařilo, nicméně se z realizované práce dalo vytěžit více. Zadané cíle byly splněny za pomoci převážně vhodných postupů. Mezi budící signály bych doporučil přidat nerovnou vozovku s nahodilým profilem, pomocí které by bylo možné analyzovat chování pro širší oblast generovaných frekvencí. Prezentování poznatků působí trochu nepřehledně, lépe volená kritéria a srovnání rozdílů pomocí grafů by přispěly ke snazšímu pochopení závěrů. Grafická a stylistická úprava jsou na dobré úrovni, byť jsou občas používány neodborné termíny. Rozsah textu práce je necelých 40 normostran, což pravděpodobně neznamená, že by student málo pracoval, spíše nevyužil potenciál výsledků své práce na simulacích.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 145697