SEDLÁKOVÁ, E. Využití moderních technologií pro návrh výroby dětské skládačky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Posuzovaná bakalářská práce je zpracována v souladu se zadáním na výborné úrovni. Práce se mimo jiné zabývá zejména návrhem, rozborem, konstrukcí a výrobou dětské skládačky z kostek za podpory moderní CAD aplikace, použité aditivní technologie a konvenční metody obrábění. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku, účel a využití skládačky jako nástroje pro rozvoj dětské mysli v raném věku. Součástí teorie je charakteristika a rozbor aditivních technologií Rapid Prototyping (nejvíce aplikované aditivní metody) s možnostmi jejich využití v praxi, včetně popisu materiálů aplikovaných u aditivní metody Fused Deposition Modeling. Praktická část práce se zabývá tvorbou 3D modelu dětské skládačky (počítačové modelování v parametrickém CAD programu SolidEdge, kontrola výstupních dat) a jeho výrobou pomocí 3D tiskárny typu RepRap (výroba jednotlivých dílů skládačky). Poslední část práce je věnována povrchové úpravě jednotlivých dílů a celkovému sestavení modelu dětské skládačky. Práce je ukončena technicko-ekonomickým zhodnocením, které je spojeno s rozborem nákladů na výrobu dětské skládačky na domácí tiskárně a doporučením ekonomicky nejvýhodnější varianty řešení výroby, včetně výsledného cenového porovnání u vybraných výrobních společností/organizací (vyčíslení nákladů na výrobu). Studentka získávala potřebné informace a podklady na pravidelných konzultacích a na různých školních pracovištích. Získané informace maximálně zužitkovala v předložené práci. Po grafické stránce je práce zpracována rovněž na výborné úrovni. Podklady potřebné pro svoji práci studentka čerpala z literárních, odborných, ale převážně z elektronických zdrojů, o které se také opírá. Při řešení bakalářské práce postupovala studentka správně. Prezentované výsledky jsou přesvědčivé a jsou přehledně uspořádány pomocí obrázků, tabulek a grafických závislostí. Práce je přehledná a srozumitelná. Z výše uvedených skutečností vyplývá, že studentka splnila zadání v plném rozsahu, a proto doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Bakalářská práce je zpracována v souladu se zadáním na výborné úrovni. Obsahem práce je návrh konstrukčního provedení a výroba dětské skládačky z kostek za podpory moderní CAD aplikace, použité aditivní technologie a konvenční metody obrábění. V teoretické části se práce zabývá charakteristikou, účelem a využitím skládačky jako nástroje pro rozvoj dětské mysli v raném věku. Součástí teorie je charakteristika a rozbor aditivních technologií Rapid Prototyping s možnostmi jejich využití v praxi, včetně popisu materiálů aplikovaných u aditivní metody Fused Deposition Modeling.V praktické části se práce zabývá tvorbou 3D modelu dětské skládačky s využitím počítačové modelování v parametrickém CAD programu SolidEdge, kontrola výstupních dat a jeho výrobou pomocí 3D tiskárny typu RepRap.V závěrečné části se práce zabývá povrchovou úpravou jednotlivých dílů a celkovému sestavení modelu dětské skládačky. Práce obsahuje technicko-ekonomickým zhodnocením, které je spojeno s rozborem nákladů na výrobu dětské skládačky na domácí tiskárně a doporučením ekonomicky nejvýhodnější varianty řešení výroby, včetně výsledného cenového porovnání u vybraných výrobních společností.Po grafické stránce je práce zpracována výborné úrovni. Výsledky jsou vhodně a přehledně uspořádány pomocí obrázků, tabulek a grafických závislostí. Práce je přehledná a srozumitelná. Studentka splnila zadání v plném rozsahu, a proto doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 102499