NĚMEC, P. Hloubková mapa s využitím zařízení Kinect [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Boleček, Libor

Předložená práce splňuje svým rozsahem požadavky kladené na bakalářskou práci a student splnil zadání bakalářské práce. Teoretická část a praktická část práce jsou v dobrém poměru. V teoretické práci student stručně a přehledně popisuje možností tvorby hloubkové mapy a správně se věnuje především metodám, které jsou využity zařízeními kinect. V praktické části student nejprve vytvořil v prostředí MATLAB aplikaci pro zisk hloubkových map pomocí dvou verzí zařízení kinect. Student vytvořil k aplikaci přehledné uživatelské prostředí, které kromě samotného zisku hloubkové mapy umožňuje i následnou úpravu hloubkové mapy, pomocí studentem implementovaných metod. Student implementoval několik metod pro vylepšení hloubkových map. V práci student dokládá funkčnost implementovaných metod srovnáním původních a vylepšených hloubkových map. Vylepšené hloubkové mapy jsou vizuálně lepší. Pro dokonalé posouzené funkčnost implementovaných metod by bylo vhodné jednu z použitých scén podobně proměřit, získat pravdivou hloubkovou mapu a pomocí ní posoudit použitelnost jednotlivých metod. Na obhajobu studenta je potřeba podotknout, že různé metody budou různě účinné při použití na různé scény, tudíž ani toto posouzení by nebylo zcela vypovídající. Textová část práce obsahuje několik nedokonalostí typu nevhodného uspořádání obrázků a textu. Velmi zajímavou a přínosnou kapitolou je kapitola 4.2.4, ve které student porovnává použitelnosti obou verzí zařízení kinect v obtížných situacích. Student v první části práci pravidelně konzultoval a postupně pracoval více samostatně.

Navrhovaná známka
B
Body
85

Posudek oponenta

Kaller, Ondřej

Student měl v bakalářské práci vytvořit SW pro ovládání senzorů pro zachycení 3D informace. Tento bod zadání byl splněn. Dále měl změřit přesnost hloubkové mapy snímané scény a tuto porovnat mezi dvěma generacemi zařízení Kinect. Tento úkol byl splněn pouze parciálně. Student se snažil vytvořit přesnou hloubkovou mapu pomocí disparitní mapy ze stereoskopického snímání. Není překvapením, že tento obtížný způsob selhal. Nakonec se tedy snažil vytvořit pravdivou hloubkovou mapu a s ní výsledky porovnat. K tomuto však zvolil zcela nevhodný nástroj Visio, který není primárně určen pro 3D modelování a neumožňuje tedy použití perspektivní projekce. Srovnání hloubkové mapy vzniklé volným rovnoběžným promítáním s mapou získanou senzory s velkým úhlem záběru by tento problém odhalilo, proto jej student vůbec neprovedl. Místo toho se spokojil s porovnáním jednoho řádku obrazové informace. Dále měl student vytvořit databázi záznamů scén snímaných zařízeními Kinect. Tuto jsem však nenašel. Rozsah vypracované zprávy je vyhovující. Formální stránka práce je na dobré úrovni. Stejně tak i práce s literaturou. Celkově navrhuji hodnocení 78 body, tedy stupněm C.

Navrhovaná známka
C
Body
78

Otázky

eVSKP id 102273