BENEŠ, J. Výškoměr pro RC modely letadel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Diplomová práce popisuje rozbor problematiky návrhu výškoměru pro RC modely letadel se zobrazováním letové hladiny v reálném čase a jeho praktickou realizaci. Student prostudoval problematiku určování výšky pomocí změny tlaku vzduchu a navrhl řešení s požadovanou přesností a rozsahem do cca 500 metrů, který je mezní hodnotou pro provoz RC modelů. Realizace splňuje požadavek na minimální rozměry, váhu a spotřebu pro možnost umístnění na libovolně velkém modelu letadla, přitom ji lze v budoucnosti upravit podle požadavků modeláře (ukládáni dat do paměti při ztrátě signálu). Formální stránka práce je na dobré úrovni, popis jak hardwarové, tak softwarové části je na dostatečné úrovní.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Předložená diplomová práce pojednává o možnosti měření nadmořské výšky pro potřeby leteckých modelářů. Přestože se jedná o relativně jednoduchý úkol, diplomant svědomitě a detailně rozebral veškeré dílčí části zařízení. Především organizaci paměti pro naměřená data a výběr vhodného A/D převodníku s ohledem na požadovanou přesnost. Práce je přehledně členěna, má dostačující rozsah (33 stran + přílohy) a obsahuje jen minimum formálních nedostatků. Z textu vyplývá, že jeden z modulů nebyl v době odevzdání diplomové práce zcela funkční a nemohlo tak být provedeno detailní testování v praktických podmínkách. Také detailnější popis programu pro moduly ZigBee a postup jejich implementace mohl být v práci obsažen. Přesto, z práce jednoznačně plyne schopnost diplomanta samostatně řešit zadané problémy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | B | 17/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 48/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 21901