KOCICH, P. Zpracování obrazových dat s velkým dynamickým rozsahem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Zadání bakalářské práce patřilo časovým i odborným rozsahem mezi obtížnější. Student během plnění zadání práce nastudoval znalosti z oboru počítačového vidění a to zcela zřejmě nad rámec bakalářského studia. Práci věnoval dostatečné množství času a práci si vhodně časově rozložil. Pracoval iniciativně, samostatně a průběžné výsledky prezentoval při pravidelných konzultacích. Všechny body zadání byly splněny. Na základě nastudovaných znalostí požadovaných v zadání student zvolil vhodný způsob snímání scény, vytvořil databázi testovacích snímků, navrhl dvě metody pro automatické sloučení série běžných snímků tak, aby ve výsledku vznikl snímek s vysokým dynamickým rozsahem. Následně implementoval metodu pro zobrazení těchto snímků na běžném monitoru (tonemapping). Navržené algoritmy otestoval v prostředí Matlab a následně je implementoval pomocí jazyka C/C++ s využitím knihoven OpenCV a DNG SDK, jejichž funkce vhodně zkombinoval. Bakalářská práce je sestavena v logickém sledu a rozsahy kapitol odpovídají jejich důležitosti. V příloze práce na CD je uvedena databáze testovacích snímků i výsledná aplikace (včetně jejího zdrojového textu). Dosažené výsledky i formální zpracování práce jednoznačně svědčí o bakalářských schopnostech studenta. Předložené práci navrhuji hodnocení: výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | B | 17/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Zadání je značně náročné po stránce odborné a časové. Přiložená práce svědčí o značném stupni znalostí v dané problematice a svědčí o splnění zadání v plném rozsahu. Práci vypracoval bakalář samostatně za pomoci uvedených zdrojů. Práce je sestavena v logickém sledu a rozsah jednotlivých kapitol odpovídá jejich důležitosti. Snad jen v úvodu mohl student lépe popsat problematiku v celé její šíři a v souvislostech, což by zpřehlednilo čtení práce. Práce je velice kvalitní po obsahové stránce i šíří a kvalitou zpracované látky. Bohužel po formální stránce je zpracována nekvalitně. Některé vzorce se vytiskly nekvalitně a je zde i dost podstatných chyb (vzorec 2.1.1.1 narušuje číselnou řadu a je špatně, vzorec 2.1.1.2, 4.1.1, 4.1.2 jsou špatně vytištěny, název kapitoly 4 je neúplný, číslování obrázků je zpřeházené (str. 27, 40…), chyby ve vzorcích znesnadňují orientaci, rozdílný formát značení vzorců). Zvolená koncepce je vhodně zvolená, jsou vytvářeny a srovnávány alternativní metody. Student též pořídil databáze testovacích snímků a věnoval se též způsobu jejich pořízení a chybám, kterým je nutné při práci předejít, aby byly výsledky co nejkvalitnější. Předložená práce svědčí o bakalářských schopnostech studenta.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 43/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 22275