VACLAVIK, J. Návrh marketingové strategie pro nově založený pivovar [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.
Hlavním cílem práce je zpracování marketingové strategie pro začínající podnik - létající pivovar. Cíl považuji za splněný s drobnými připomínkami uvedenými dále.Autor v práci využívá standardní metodické postupy využívané při přípravě marketingových strategií. V analýzách postupuje systematicky, formuluje zřetelné závěry. V rámci analýz je zpracován kvalitativní výzkum zaměřený na chování a očekávání zákazníků vzhledem k jednotlivým prvkům marketingového mixu. Celkově mohly být analýzy méně popisné. Analýza přímých současných konkurentů mohla být zpracována detailněji - především porovnání více měřitelných parametrů.Návrhy vycházejí ze závěrů analýz a jsou strukturovány dle STP strategie. Návrhy jsou doplněny o stručný implementační plán a základní ekonomické zhodnocení. Obě tyto části rovněž mohly být rozpracovány detailněji.Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Práce se zabývá zajímavým tématem. Autor zde prokazuje svoje schopnosti využít získané poznatky z teorie i analýz v rámci samotných návrhů. Práce využívá standardní struktury a je logicky členěna. Z pohledu analýz bych doporučil hlubší porovnání konkurence, aby bylo zcela zřejmé, že budou návrhy směřovat tím nejlepším možným směrem. Předložené návrhy jsou smysluplné a vzhledem k předchozím analýzám vhodné. Působí však poměrně obecně a pro snazší realizaci bylo vhodné je dopodrobna rozpracovat. Práci jako celek lze označit jako standardně přínosnou s potenciálem pro praktické využití.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Výstupy práce směřují k naplnění cíle stanoveného v zadání práce. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Autor zvolil vhodného postupu a využil adekvátních metod. V rámci analýz bych doporučil podrobnější analýzu konkurence, jejich produktů i marketingové komunikace. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autor v práci prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry. | |
Praktická využitelnost výsledků | D | Výstupy předložené v práci jsou prakticky využitelné ať už v podobě výstupů z analýz, tak pro vhodně nastavené návrhy. Obě kapitoly bych zejména pro praktickou realizaci doporučil hlouběji propracovat. Nebylo by také od věci grafické ztvárnění předložených návrhů. Návrhy jsou sice logické, ale působí velice obecně a často spíše jako vhodná východiska pro skutečné návrhy. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Práce vychází ze standardní a přehledné struktury. Autor využívá vhodné terminologie a vyjadřuje se odborně. | |
Práce s informačními zdroji | C | V práci je využito adekvátních zdrojů, které jsou citovány i uvedeny v seznamu. Některé z citací nejsou zcela přesné (tabulky označené jako vlastní zpracování). |
eVSKP id 151631