KOTOVICOVÁ, P. Motivace a odměňování zaměstnanců pohledem daňových předpisů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout kroky a opatření ve spojitosti s odměňováním zaměstnanců, které povedou k optimalizaci daně z příjmů. Cíl byl splněn. Studentka aplikovala poznatky získané studiem a praxí. Dílčí úkoly byly plněny ve stanovených termínech. Formální požadavky na práci byly dodrženy. Studentka použila vhodnou terminologii. Studentka provedla dotazníkové šetření, aby zmapovala spokojenost a očekávání zaměstnanců. Následně zhodnotila daňové dopady. Výsledky práce jsou využitelné pro praxi. Práci doporučuji k obhajobě.Theses (vyhodnocení míry shod):Vykazované shody plynou zejména z užití stejné terminologie a vyskytují se především v teoretické části. Studentkou užité zdroje jsou citovány. Otázky k obhajobě:1) Může zaměstnavatel poskytovat benefity také rodinným příslušníkům zaměstnance? Zhodnoťte daňové dopady. 2) Uveďte daňové dopady poskytování bezúročných zápůjček zaměstnancům?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Cílem práce bylo navrhnout kroky a opatření ve spojitosti s odměňováním zaměstnanců a optimalizaci daně z příjmů. Předložená BP splnila zadání. Práce má jasnou a logickou strukturu. Práce je rozdělena na šest kapitol, které na sebe souvisle navazují a dávají tak jasný přehled k vybranému tématu. V teoretické části autorka uvedla nejen motivaci zaměstnanců a strategii oceňování, ale hlavní přínos vidím v přehledu benefitů a daňových důsledků při poskytování benefitů. V praktické části popsala typy využívaných benefitů ve vybrané organizaci, použila i dotazníkové šetření pro navržení nejvhodnějších nových benefitů z pohledu zaměstnanců. Využití zdrojů je adekvátní. V praktické části jsou použity příklady výpočtů různých variant na mzdě vzorového zaměstnance, což považuji za přehledné a lehce porovnatelné. V praktické části by bylo vhodné v textu zdůraznit nebo odlišit vzorové výpočty hypotetických benefitů od výpočtů skutečně vyplácených benefitů. Někdy nebylo zřejmé, zda je organizace v uvedené výši poskytuje nebo ne. Práce je dobře zpracována s dobrou stylistickou a formální úpravou. Vytkla bych pouze špatně používaný název vybrané organizace, který nekoresponduje se zápisem ve veřejném rejstříku. Dosažené cíle jsou přínosné. Se studentkou se dobře spolupracovalo, její dotazy k tématu byly konkrétní. Téma benefitů je velmi aktuální a jejich poskytování je pro získání a udržení zaměstnanců již nezbytné. Pro většinu zaměstnavatelů je složité se orientovat v různých daňových zatíženích benefitů, takto přehledně zpracované téma je pro ně prospěšné. Navržené nové benefity jsou ty, které organizace opravdu zvažuje zavést a jsou nyní mezi zaměstnanci populární. Předloženou závěrečnou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 152140