HAMPL, T. Bezdrátový monitoring tlaku pneumatik [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.
Diplomová práce se zabývá návrhem systému bezdrátového monitorování stavu pneumatik ve vozidle. Úkolem diplomanta bylo provedení rešerše stávajícího stavu a obecný popis problematiky týkající se návrhu předloženého systému. Hlavním úkolem byl návrh a realizace celého systému. Ten je tvořen monitorovací jednotkou a čtyřmi bezdrátovými moduly. Pro potřeby diplomové práce nebylo nutné moduly konstrukčně přizpůsobovat pro umístění do pneumatiky, nicméně musel být vytvořen funkční vývojový prostředek. Všechna zadání práce byla bezezbytku splněna. Byl vytvořen systém umožňující bezdrátovou komunikaci a také monitoring stavových hodnot snímačů. Tento systém rovněž umožňuje řízení a monitoring stavů prostřednictvím počítače. Student po celou dobu práce aktivně konzultoval a dostatečně předváděl dosažené dílčí výsledky. Práci tak dokázal dokončit ve velké kvalitě. V předložené práci jsou všechny potřebné detaily přehledně popsány. Celá práce je doplněna velkým množstvím výpočtů, vztahů, vlastních obrázků či tabulek, což dokládá velmi vysokou odbornou úroveň studenta. Během vývoje této práce jsem se nesetkal s žádným problémem, nedostatkem, či překážkou. Práci hodnotím jako výbornou a uděluju jí 91 bodů
Odevzdaná diplomová práce se zabývá problematikou bezdrátového měření tlaku v pneumatikách. Student v první části práce popisuje stávající systémy měření tlaku pneumatik, měření neelektrických veličin a možnosti komunikace vznikajícího systému. U teoretické části mi přijde mírně nelogické uspořádání kapitol, lepší by bylo nejprve popsat metody měření neelektrických veličin, poté popsat možnosti komunikace a až následně rozebírat systémy měření tlaku pneumatik. V praktické části student nejprve popisuje průběh návrhu měřicího systému včetně určení spotřeby a teoretické doby, po kterou by měl být navržený systém korektně pracovat při napájení z použité baterie. Následně je popsána realizace DPS a programové vybavení mikrokontroléru pomocí vývojových diagramů. V poslední části se nachází ověření funkce realizovaného měřicího systému. U ověřovacího měření tlaku v tabulce 10 by bylo vhodné použít ještě jeden snímač jako referenční a určit chybu měření. Při ověřování měření napájecího napětí takové srovnání k dispozici je, přehlednější by ale bylo určit relativní chybu měření místo absolutní chyby. Po formální stránce se v práci nachází několik nedostatků. V anglické verzi abstraktu je hodně chyb a je zde tvrzeno, že cílem práce je teoretické seznámení s problematikou měření tlaku v pneumatikách. Závěr práce je zase napsán oproti celé práci v činném rodě. Navzdory formálním nedostatkům je práce zpracována velmi dobře a doporučuji ji k obhajobě.
eVSKP id 94002