BARTEKOVÁ, E. Budova loutkového divadla v centru Opavy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2024.
Ester velmi pečlivě rozebrala situaci v provozní budově Slezského divadla, stejně jako vnější vztahy k okolní zástavbě. Od začátku zapracovávala všechny dosažené poznatky a na jejich základě hledala výslednou podobu návrhu. Díky tomu vytvořila mnohovrstevnaté dílo, které je nejen citlivé k původní zástavbě, provozním vazbám a veřejnému prostoru, ale také vizuálně vrcholně přesvědčivé, a přitom skromné a přátelské.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Samou chválu lze vyslovit na její pracovní postupy, nasazení a příkladnou pracovní morálku. |
Koncepční a teoretické zdůvodnění předložené práce je provedeno důsledně. Práce vychází z konkrétního rozboru a křížovky především provozních vazeb. Hodnotím na práci detailní provozní rozbor a přímý vztah k reálnému prostředí. Práci rozhodně doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Urbanistické řešení vychází z rozvinutí a prodloužení řetízku budov divadla a jeho dostaveb. Vzniká tak obdélný špalíček s úzkou příčnou uličkou, která jej protíná. Hlavní hmota a loubí je orientována do ulice u Jatkařské brány, vstup je v jejím štítě z boku. Zajímalo by mne ale, kde je vlastně čelo budovy? | |
Provozní řešení | A | Provozní řešení. V dostavbě vzniká dispoziční pětitrakt s vnitřním atriem, které je posunuté vůči hlavnímu sálu v novostavbě, z čehož vzniká zajímavé napětí. Oceňuji provozní řešení parteru. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Technicko-konstrukční řešení je racionální a promyšlené. Otázkou zůstává, zda-li není objem stavby přefouklý. | |
Architektonické řešení | A | Architektonické řešení plynule navazuje na detailní úvahy rozšíření plochy a provozu divadla o loutkovou scénu. Vzniká dlouhý divadelní špalíček, složený z původní stavby, její dostavby, nástavby a nové stavby. Jeho délka mohla být taky složitostí, to ale pohled na dispozice vyvrací. Velkým pozitivem scény jej její kontakt s mikrosvětem divadla i vnějším světem a naopak pro okolojdoucího je to urbanistické oživení. | |
Formální úroveň | A | Formální úroveň je výtečná. Znázornění by prospělo grafické odlišení nového a starého zdiva. |
eVSKP id 159672