PLÁNKOVÁ, B. Měření spokojenosti zákazníka v oblasti managementu kvality [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Předložená práce je zpracována velmi komplexně s logickou strukturou. Je zjevné, že studentka k zadanému úkolu přistupovala velmi odpovědně, což je znát nejen na rozsahu, ale především na úrovni zpracování. V rámci tvorby byly realizovány průběžné konzultace, kdy sama studentka přinášela nové podněty a pokládala relevantní, předem připravené dotazy. Cíle práce jsou splněny v celém rozsahu, teoretická část obsahuje veškeré relevantní podklady a v praktické části jsou díky využití systematického přístupu vypracovány v praxi využitelné výstupy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
K oponování předložená BP, spadající do příslušného studijního oboru KSB, se zabývá měřením spokojenosti zákazníka v oblasti managementu kvality, což je samo o sobě zajímavý proces, kterého se studentka zhostila na téměř na výbornou. Podrobným studiem BP lze konstatovat, že všechny hlavní cíle Zadání BP byly splněny. V rámci struktury a obsahu tématu závěrečné práce, byla pro lepší srozumitelnost a orientaci čtenáře v problematice zařazena kapitola Vymezení pojmů, na kterou navazuje teoretická část, která se zabývá spokojeností zákazníka a je zde rozebrána metodika jejího měření. Po teoretické části navazuje část praktická, popisující aktuální měření spokojenosti zákazníka v konkrétní s.r.o. Cílem bylo vyhodnotit současný stav a následně doporučit možné opatření pro zlepšení managementu kvality v oblasti spokojenosti zákazníka. Práce je zaměřena na úpravy formální a obsahové stránky stávajícího dotazníku, na doporučení, vztahující se k navýšení odezvy respondentů a zefektivnění procesu dotazování. Veškeré návrhy změn jsou vypracovány na základě rozboru firemního dotazníku a zhodnocení dat měření spokojenosti zákazníků z let 2017 až 2019, který byl studentce dán k dispozici ze strany společnosti. Jednotlivá doporučení by měla vést ke zpřesnění informací získaných od respondentů, což by mělo přispět k účinnému zavádění zlepšení a následnému nárustu spokojenosti zákazníka. BP je poměrně rozsáhlá a je pečlivě napsána. Je zřejmé, že i když je jistá část rešešního charakteru, využívajíc dílem firemních a dílem veřejně dostupných informací, byly do ní autorkou BP vloženy i vlastní poznatky, které byly kriticky zhodoceny pro další případné využité v praxi, kdy byl dán k dispozici souhrn doporučených návrhů na zlepšení způsobu dotazování a formulace otázek, jakož i jejich zpracování a vyhodnocení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 125241