PTÁČEK, M. Optimalizace prací na obnově elektrizačních sítí při nadprojektové havárii v EDU [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Posudky

Posudek vedoucího

Matoušek, Antonín

Zajímavé a tématicky ojedinělé zadání diplomové práce zpracoval student iniciativně a samostatně. Daný problém zpracoval podle požadavků vyčerpávajícím způsobem. Při zpracování a řešení zadaných úkolů byl nadprůměrně aktivní. Zadaná problematika nebyla dosud uceleně zpracována, takže diplomant musel získat a zpracovat velké množství informací z odborné literatury i obecně závazných předpisů. Aktivitu prokázal i účastí na plánovaných cvičných akcích, které probíhaly v areálu EDU a ověřovaly některé závěry obsažené v práci. Formální zpracování práce odpovídá současným trendům a je na velmi dobré úrovni. Literaturu student využíval jak ve formě odborných publikací, tak i ve formě článků z konferencí a odborných časopisů. Pro zdárné splnění zadání se musel seznámit i s celou řadou předpisů, zákonů a vyhlášek týkajících se problematiky řešení radiační havárie v jaderné elektrárně.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 20/20
Využití literatury A 10/10
Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Ing. Jaromír Střecha - ČEZ a.s.- EDU

Diplomant zcela správně identifikoval nejzávažnější riziko ohrožení zdraví personálu ve zhoršené radiační situaci při pracích ve venkovních prostorách EDU a jeho okolí. V tomto duchu byly provedeny potřebné výpočty, které prokázaly dobrou orientaci pana Ptáčka v dané problematice. Mírným nedostatkem je nízký počet navržených variant přístupových cest a neznalost možnosti využití průchodů vnitřními prostorami budov. Lze to však těžko vyčítat diplomantovi, který měl omezené možnosti vlastního pohybu ve střeženém prostoru EDU. Jako zásadní však považuji průkopnickou práci pana Ptáčka v oblasti využití 3D modelu EDU, protože těmito výpočty se pro jejich časovou náročnost dosud seriózně nezabýval žádný zaměstnanec EDU. Diplomová práce tak obsahuje velmi cenné informace pro budoucí využití výpočetní techniky v praxi. Pozitivně hodnotím také to, že v diplomové práci byly zohledněny i zkušenosti ze součinnostního havarijního cvičení Zóna 2008, realizovaného v listopadu loňského roku.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 46/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse B 17/20
Formální zpracování práce A 10/10
Navrhovaná známka
A
Body
93

Otázky

eVSKP id 18386