SMRČKA, J. Vyhodnocení optických vlastností materiálů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Zadání bakalářské práce patřilo časovým i odborným rozsahem mezi obtížnější. Student během plnění zadání bakalářské práce nastudoval znalosti z oboru počítačového vidění a seznámil se podrobně s technologiemi nanášení tenkých povlakových vrstev na kovové nástroje. Práci věnoval velké množství času. Pracoval iniciativně, samostatně a své průběžné výsledky prezentoval na pravidelných konzultacích v průběhu celého studia. Všechny body zadání byly splněny. Na základě nastudovaných znalostí student zvolil vhodný způsob uspořádání snímací scény obsahující kovové vzorky s vadami (kap 2-4). V rámci řešení dalšího bodu zadání student navštívil několik pracovišť věnujících se dané problematice, kde pomocí dostupné techniky vytvořil vhodnou databázi testovacích snímků (kap. 5). Na základě získaných dat navrhl a implementoval metodu automatické detekce vad pomocí prostředí Matlab (kap. 6). V závěru této kapitoly by bylo ale také vhodné uvést vývojový diagram popisující jednotlivé části realizovaného algoritmu. Bakalářská práce je sestavena v logickém sledu a rozsahy kapitol odpovídají jejich důležitosti. V příloze práce na CD je uvedena databáze testovacích snímků i výsledný program (včetně zdrojového textu). Student věnoval řešení práce dostatek času, jednotlivé úkoly si vhodně rozvrhl, a proto se v závěru nedostal do časové tísně. Dosažené výsledky i formální zpracování práce jednoznačně svědčí o bakalářských schopnostech studenta. Předložené práci navrhuji hodnocení: výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Náročnost práce po stránce časové i odborné je vysoká. Student se musel seznámit se základními znalostmi z několika oborů a ty vhodně propojit ve výsledné aplikaci. Stupeň znalostí v příslušné problematice je na vysoké úrovni. Dílo lze pokládat za práci diplomanta. Zadání práce je celé splněno. Snad jen mohly být prezentovány v obrazové formě i ostatní typy vad, o kterých se práce zmiňuje. Kapitoly práce jsou seřazeny v logickém sledu a jejich rozsah odpovídá důležitosti. V práci mohly být častěji uváděny odkazy na použitou literaturu, zvláště v úvodní teoretické části. Práce obsahuje překlepy, které jsou však v ještě akceptovatelném množství. U obr. 22 nejsou popsány osy a obrázek není srozumitelně popsán. Zvolená koncepce řešení je správná, důležitá je prezentace variantních řešení a jejich zhodnocení. Pro zpracování byly vytvořeny databáze snímků (u kterých by bylo vhodné dát popis, co se ve kterém adresáři nalézá, jaké typy vad a detekcí jsou na nich vhodné), a také je prezentován výsledný program pro zpracování. Předložená práce svědčí o bakalářských schopnostech bakaláře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 18/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 45/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 22265