POLÁŠKOVÁ, L. Městská knihovna v Přerově [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Studentka je pracovitá, pracuje průběžně, samostatně se rozhoduje a provádí změny, které jí sice přidávají práci, ale pro výsledek jsou prospěšné. Relativně složitou koncepci svého řešení, která prošla komplikovaným vývojem, byla schopna dovést do úspěšného konce. Důvod mého nižšího hodnocení je pouze určitá rezerva v řešení fasád, zejména v parapetních pásech kolem zelené platformy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Studentka pracovala průběžně, reagovala na připomínky vedoucího práce, k řešení problémů přistupovala včas, zodpovědně a aktivně. |
Práce je zpracovaná na standardní úrovni, dokazující základní předpoklad – schopnost pracovat jako výkonný spolupracovník v profesionálním architektonickém týmu. Nedostatky vyskytující se v této práci by dle mého mínění neměly být větší překážkou v uspokojivé následující profesní praxi za předpokladu, že se uchazečka bude chtít i nadále zdokonalovat pod vedením zkušeného vedoucího.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Urbanistické řešení návrhu je přirozené, vytváří dominantu komunikující fakticky se všemi okolními budovami – což vnímám velmi pozitivně. Škoda jen, že travnatý umělý svah/park okolo budovy nenavádí ke vstupu do vlastní knihovny z kterékoliv strany tak, jak k tomu sám o sobě navádí. Nicméně jednoznačným způsobem ovládá jinak jalový prostor. | |
Architektonické řešení | B | Navrhovaný objekt vypovídá jednoznačně o smyslu svého využití. Zakomponováním parkového prstence pod vlastní budovu knihovny tato budova docílila optického snížení o jedno patro, čímž při pohledech z parku získala komornější měřítko a to hodnotím kladně. S mírnou lítostí již ovšem posuzuji fakt, že tento efekt není uplatněn na opačném nároží v konfrontaci se sousedním kostelem. Celkový výraz hodnotím, s ohledem na současné technologické a technické možnosti při realizaci, velmi pozitivně – stavba sice nepřináší nic objevného, nicméně má dle mého mínění velký potenciál v našem prostředí. | |
Provozní řešení | B | Dispozičně je knihovna řešena logicky. Pozitivně hodnotím možnost přímého kontaktu dětí v jejich oddělení s parkem. Jako do jisté míry sporadické vnímám vymezení oddělených předprostorů knihovny od společenských částí domu s multifunkčním sálem – snižuje se tím možnost orientace kolem domu a svým způsobem toto řešení popírá prvotní přirozený předpoklad při pohledu na pravidelný kubus budovy, že totiž bude tento objekt přístupný z kterékoliv strany. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Je logické, realizovatelné a provozuschopné. Míra detailu odpovídá stupni dokumentace. | |
Formální úroveň | A | Grafická úroveň návrhu je velmi obstojná, dokumentace je strukturovaná velmi přehledně a nepostrádá žádné důležité informace. |
eVSKP id 51499