PATOČKA, P. Hluk v interiéru vozidel a metody jeho snižování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Bakalářská práce pana Pavla Patočky se zaměřuje na rozbor zdrojů hluku v interiérech vozidel a možných přístupů k jejich potlačení. Rešeršní práce je dobře provedena, autor čerpá z poměrně velkého množství dostupných odborných publikací. Kapitoly v práci jsou vhodně zvoleny a logicky na sebe navazují. Velmi oceňuji kapitolu týkající se dodatečného odhlučnění vozidla, jež vychází přímo z poznatků nabytých při autorově osobní návštěvě ve firmě specializované na tuto problematiku a kde se autor také přímo podílel na realizaci jedné ze zakázek. Jako celek práce působí velmi dobrým dojmem. Slabinami práce však jsou drobné překlepy nebo občasně se vyskytující nepřesné či nevhodné formulace převzatých myšlenek. Autor pracoval na své bakalářské práci průběžně, využíval pravidelných konzultací s vedoucím a projevil značný zájem a míru vlastní iniciativy při zpracování daného tématu. Vzhledem k výše uvedenému doporučuji práci k obhajobě s výsledným hodnocením „B“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Študent Pavel Patočka sa vo svojej práci zaoberá hlukom v interiéri vozidiel a metódami jeho znižovania. V prvej kapitole všeobecne popisuje hluk a základné akustické veličiny. Následne sú v ďalšej kapitole podrobne rozpísané jednotlivé zdroje hluku vznikajúce v interiéri osobného automobilu, ako napríklad hluk od spaľovacieho motora, hluk od prevodového ústrojenstva, hluk od sacieho a výfukového systému, hluk od kontaktu pneumatiky s vozovkou, atď. V kapitole 3 a 4 sú už následne rozpísané pasívne a aktívne metódy potlačovania hluku. Študent používa na vysvetlenie popisovaných metód množstvo grafických obrázkov, čo dodáva jasnejší pohľad na celú problematiku. Veľmi zaujímavá je posledná kapitola dodatočného odhlučnenia vozidla. Oceňujem, že sa študent skontaktoval s firmou z praxe, ktorá sa zaoberá dodatočným odhlučnením vozidiel. V kapitole sú jasne rozpísané jednotlivé prístupy odhlučnenia na osobnom vozidle, ktoré prebiehali v zázemí firmy aj s aktívnou účasťou študenta. Z celkového pohľadu na prácu je vidieť, že študent pracoval a spisoval záverečnú prácu z množstva zdrojov. V odsekoch je niekoľko nešťastne a nepresne použitých odborných vyjadrení a technických popisov. V pár odsekoch chýbajú odkazy na použité informačné zdroje. Napriek spomenutým malým nedostatkom si myslím, že práca je veľmi dobre a obsiahlo spracovaná, prácu odporúčam k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 131845