FLOREŠ, D. Vliv omamných a psychotropních látek na chování řidiče a možnosti odhalení v rámci silniční kontroly PČR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2018.
Práce po všech stránkách vyhovuje a proto ji doporučuji k obhajobě a získání příslušného titulu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Cíle a rozsah stanovený v zadání byly stanoveny a dodrženy. Diplomní práce se věnuje detekci omamných a psychotropních látek a měla by přispět k jejich úspěšnému odhalování. Zatímco u alkoholu pracuje policie s velkou jistotou při detekování v organismu řidiče, podobnou jistotu u OPL nemá. Je to dáno tím, že dnes existuje přes 300 těchto látek a nové stále vznikají. Každá z nich potřebuje specifický způsob při detekování. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | Práce s obornou literaturou a její vyhodnocování je důležitou částí elaborátu. Je to dáno jednak množstvím OPL a jejich rozmanitým působením, dobou působení v organismu řidiče i problémy při pokud možno prokazatelné detekci. Navíc je tato detekce složitější ve srovnání s alkoholem a často i nákladnější. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | A | Diplomant užil analyticko - syntetické metody. Využil literárních pramenů, interview a dotazníků k získání relevantích informací, které byly syntetizovány ve výsledný výstup. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Odborná úroveň práce je velmi vysoká. Prokazuje množství poznatků získaných studiem na ÚSI VUT Brno i praktických znalostí odvozených z činnosti policie ČR v danné problematice i značný osobní zájem diplomanta. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Práce je dobrým podkladem pro praktické i teoretické využití. V praxi je využitelná jako instruktivní materiál dopravní složky policie ČR, kde citelně chybí tento druh literatury. Je jí možné využít jako podkladu pro další výzkum působení těchto látek na řidiče v odborných ústavech i v pedagogické praxi. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | A | Práce s literaturou je podle příslušných předpisů | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A | Formání uspořádání diplomní práce vyhovuje a úprava textu zajišťuje čtivost a dobrou orientaci v textu. |
Práce je velmi zajímavá, čtivá, logicky členěná a dobře zpracovaná. Diplomant ukázal samostatný a tvůrčí přístup podepřený znalostmi z "terénu".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | ||
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | A | ||
Obtížnost a správnost řešení | B | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | ||
Odborná jazyková úroveň | A | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B |
eVSKP id 104610