GREIFENTHALOVÁ, I. Endogenní cizorodé látky v potravinách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2009.
Cílem práce bylo zpracovat literární rešerši zaměřenou na problematiku endogenních cizorodých látek v potravinách, jejich vznik, biologické účinky, toxicitu. Zadání práce bylo splněno. Bakalářka projevovala o danou problematiku velký zájem. Pracovala svědomitě, pravidelně konzultovala průběh řešení práce. Aktivně vyhledala a prostudovala množství literárních zdrojů. Při zpracování vhodně aplikovala i teoretické znalosti dosud získané v průběhu studia na FCH VUT. Práce je zpracovaná přehledně a zajímavě, celkem dobrá je i její formální úroveň. Závěry jsou formulovány srozumitelně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | B | ||
Využití poznatků z literatury | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | B | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Předložená bakalářská práce zaměřená na výskyt endogenních látek v potravinách je sepsána přehledně s logickým členěním a návazností kapitol. Rovněž závěr i samotný názor bakalářky odpovídá informacím, které plynou z podrobné řešerše. K práci mám však několik formálních připomínek: 1) Literární zdroje využité v předložené práci jsou z části populární články stažené z internetu, které nelze považovat za odbornou literaturu 2) Až do strany 19 jsou použity k rešerši pouze publikace 1 a 2; v práci jsou i kapitoly, ke kterým není uveden ani jediný literární odkaz - např. kap. 2.2; druhý extrém jsem pak nalezla na str. 31, kde je uvedeno 7 literárních odkazů k jednomu odstavci. Kromě toho by bylo třeba číslování literárních zdrojů uvedených v textu práce používat po pořadě (do str. 19 - zdroje 1 a 2, poté zdroj 33, 38, 15...). 3) str. 24: Definovat akryalmid jako ne zcela bezpečnou látku není šťastné, jelikož se jedná opravdu o jed. I přes uvedené připomínky jsou v práci obsaženy hodnotné informace, které budou jistě využity studentkou buď v navazující diplomové práci nebo v praxi. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou: velmi dobře / B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Využití literatury a její citace | B | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 367