TIMKO, R. Planetové převodovky v konstrukci osobních automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Bakalářská práce pana Timka zpracovává oblast planetových převodových ústrojí osobních automobilů, přičemž hlavním úkolem je zmapování přehledu užití planetových soukolí v soudobých převodovkách. Student při plnění dílčích cílů postupoval samostatně a zřídka využíval konzultace. Pozitivně hodnotím vlastní iniciativu způsobu členění práce, kvalitu zpracování/přepracování obrázků a vyhotovení funkčních schémat vybraných zástupsů převodových ústrojí. Rezervy vidím v plánování časových dispozic při zpracování práce. Práce je psána čtivou formou bez výrazných pravopisných chyb. Cíle byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářská práce se zabývá problematikou planetových převodovek určených pro osobní automobily, je rešeršního charakteru a má 35 stran. Na počátku student uvádí teorii prostřednictvím rozboru jednoduchého planetového soukolí z hlediska terminologie, kinematiky, způsobu přenosu točivého momentu a možných typů soukolí. Pomocí Willisovy metody jsou odvozeny základní kinematické rovnice, z nichž je odvozen převodový poměr. Následující kapitola rozebírá složená planetová soukolí Ravigneaux a Simpson opět z hlediska principu funkce a kinematiky. S ohledem na důkaz orientace v této problematice by bylo vhodné uvést konkrétní příklady užití v komerčně dostupných převodovkách. Ve zbylé části práce jsou rozebráni konkrétní zástupci vybraných komerčně dostupných převodovek, z pohledu principu funkce a rozboru kinematiky s cílem odvodit převodové poměry jednotlivých rychlostních stupňů. Základní dělení v této části je provedeno dle způsobu spojení s pohonnou jednotkou, jímž je spalovací motor, elektromotor, či forma hybridního pohonu. Za slabší zde lze považovat rozbor po stránce konstrukční, což by opět přispělo k důkazu orientace v této oblasti. Práce je celkově na vysoké úrovni z hlediska grafického zpracování obrázků a schémat. Pozitivně lze hodnotit studentem vyhotovené kinematické rozbory a silový rozbor u ZF 8HP. Za nepříliš vhodné lze považovat značení proměnných v rovnicích, kdy absence jednotnosti zápisu snižuje ucelenost práce. V tomto ohledu negativně hodnotím i absenci seznamu použitých zkratek a symbolů. Práce je psána čtivou formou bez výrazných chyb, pravopis z důvodu Slovenského jazyka nehodnotím. Cíle práce byly splněny a práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 154075