KALA, M. Optimalizace hnacích hřídelí kol přední nápravy vozidla Magma [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. .
Zpracováním předložené diplomové práce diplomant prokázal schopnost samostatně vyřešit zadaný inženýrský problém. Diplomová práce splňuje náležitosti kladené na tento typ vysokoškolské kvalifikační práce. Proto předloženou diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | B | Diplomant splnil zadané cíle práce. Větší pozornost co do rozsahu práce by si však zasloužily další zástavbové parametry hnacích hřídelí ve vozidle, zejména řešení homokinetických kloubů. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | Výstižným technickým popisem vozidla a jednotlivých druhů nástaveb si diplomant vytvořil dobrou základnu pro zpracování analytické části práce. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | Na str. 29 diplomové práce diplomant uvedl, že v dalších výpočtech napjatostně-deformační analýzy bude hřídel zatěžovat točivým momentem 3463 Nm. Což však není úplně korektní formulace, protože v kapitole 9 práce je hnací hřídel zatížen točivým momentem 2746 Nm. Tato formální nesrovnalost vznikla zřejmě užitečným závěrečným doplněním kapitoly 9 práce. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Práce je na úrovni odpovídající zodpovědnému zvládnutí řešené problematiky. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Předloženou práci lze prakticky okamžitě využít při optimalizaci přední nápravy vozidla Magma. Jistým závazkem však zůstavá nutnost řešení (volby) stejnoběžných (homokinetických) kloubů přední nápravy vozidla a řešení konstrukce (planetových kol) rozvodovky. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | Literatura je v práci citována a v seznamu použitých zdrojů až na výjimky v souladu s normou ČSN ISO 690. U zdroje [1] a [18] chybí uvedení ISBN. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A | Formální úprava a jazykové zpracování práce je na dobré úrovni. |
Předložená diplomová práce splňuje zadání, k metodice řešení a formální stránce práce nelze mít připomínek. Obsah práce jednoznačně prokázal dokonalé zvládnutí inženýrského přístupu k řešení technického problému.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | Předložená diplomová práce jednoznačně splňuje zadání. Zabývá se řešením reálného technického problému. Zadaný úkol je v rámci studijního programu Expertní inženýrství v dopravě spíše výjimečným, student jeho řešení zvládl perfektně. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | Postup řešení úkolu je logický, nejprve jsou uvedeny technické parametry různých verzí předmětného vozidla, následuje konkretizace na nejobtížnější provozní podmínky a z nich vyplývající zatížení hnacích hřídelí přední nápravy vozidla, kdy docházelo k lomům. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | A | Jednoznačně správně byla ke kontrole napjatosti hnacích hřídelí přední nápravy zvolena metoda konečných prvků. Vhodně je provedeno porovnání s analytickým řešením napjatosti. | |
Obtížnost a správnost řešení | A | Zadaný úkol je typickým úkolem inženýrské práce, byl řešen správným postupem, který vedl k jednoznačnému objektivnímu výsledku prakticky využitelnému. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Výstupem řešení úkolu je návrh nových hnacích hřídelí přední nápravy vozidla Magma. Důležité je i zjištění, že stávající hnací hřídele nebyly dimenzovány na všechny provozní podmínky předmětného vozidla. | |
Odborná jazyková úroveň | A | Práce má dobrou jazykovou úroveň, svědčí o dokonalém zvládnutí logického a technicky přesného vyjadřování studentem. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | A | Práce má dobrou písemnou a grafickou úpravu, jednotlivé kroky řešení úkolu jsou vhodně a dostatečně obrazově doplněny. |
eVSKP id 49516