MAZAL, C. Aktuátory pro vzdušný průzkumný prostředek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.
Student Ctibor Mazal pro vlastní realizaci práce nastudoval principy řízení BLDC motorů a pokusil se u vyvíjeného quadrotoru implementovat bipolární komplementární způsob spínání tranzistorů budičů motorů. Práci si však dobře nerozvrhnul do průběhu semestru a podcenil její náročnost. To se odrazilo ve zvýšeném úsilí studenta v závěru semestru. V průběhu práce student narazil na problém nedostupnosti zdrojových kódů pro mikrokontrolér použitý v nové variantě budičů, což řešil úpravou zdrojových kódů z mikrokontroléru pro starší variantu desky. Komplementární spínání se mu podařilo implementovat, avšak narazil na další problém s přepínáním komutace. Ten už se mu bohužel do konce semestru zcela vyřešit nepodařilo. Student pracoval celkem iniciativně a dle mého názoru i samostatně. Navrhuji hodnocení 70b / C - dobře.
Po odborné stránce lze zadání označit za středně těžké, přičemž časová náročnost zadání je tvořena především seznámením se se stávajícím programovým řešením řízení BLDC motorů a implementací nového způsobu řízení. Student prokázal teoretické znalosti v problematice řízení motorů. V úvodní části vysvětluje způsoby stávajícího řízení BLDC motorů. Dle zadání provedl rozbor možné úpravy způsobu řízení motorů. Dále student podrobně teoreticky popisuje realizaci zvoleného řešení. V závěru však naráží na problémy s vlastní programovou realizací, což má za důsledek nedokonalou funkčnost navrženého řešení v praxi. Vzniklé problémy zdůvodňuje, avšak některá svá tvrzení uvádí bez důkazů, i když tato tvrzení bylo možné ověřit měřením. Jedná se např. o tvrzení o časové náročnosti navrženého programového řešení a využití přerušení mikrokontroléru, přičemž uvádí, že výpočetní výkon mikrokontroléru je pro tuto aplikaci nízký. Důsledné zdůvodnění tohoto problému, by patně vedlo i k řešení tohoto problému a lepším experimentálním výsledkům celé práce. Písemný projev je uspořádán v logickém sledu. Vytknout lze pouze práci s referencemi na literární zdroje, kdy jsou tyto zdroje uváděny za některými kapitolami, přičemž by měly být všechny uvedeny v závěru práce a ve vlastním textu by mělo být pracováno pouze s odkazy. Dále lze vytknout kvalitu převzatých obrázků, kdy se např. na str. 22 vyskytuje převzatý obrázek i s vodotiskem. Podivuji se také nad tím, proč je práce psána v 1. osobě množného čísla, když na ní student pracoval sám. Práci lze však označit za původní a svědčí o bakalářských schopnostech studenta. Práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 66344