HLAVÁČEK, R. Návrh školního robotu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Kolíbal, Zdeněk

Diplomant pracoval zcela samostatně, konzultací s vedoucím práce využil minimálně. Přesto vytvořil konstrukčně velmi zajímavou a během studia vedoucím práce doporučovanou koncepci pohonů jednotlivých pohybů robotu odmotorů, uložených na základně robotu, a to pomocí dutých, do sebe vložených hřídelů opatřených kuželovými koly s následnými kuželovými a dalšími převody pro všechny pohyblivé kinematické dvojice robotu. Tato kinematická koncepce by si zaslužila poněkud podrobnější schematický popis, než je obsahem přiložených výkresů. Samotnou konstrukci přizpůsobil diplomant k možnosti výroby částí robotu na 3D tiskárně. Práci navíc, poněkud nesystémově, avšak poučně, doplnil studií o kolaborujících robotech s fotografickou přílohou. Diplomovou práci Bc.Rudolfa Hlaváčka doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Knoflíček, Radek

K obhajobě předložená DP splnila zadání. Nelze tvrdit, že by byly nějaké výrazné nedostatky v postupu řešení, nicméně je patrný osobitý přístup diplomanta k řešení problematiky. Je patrné, že cíle bylo dosaženo, nicméně chybí jisté části podrobnější práce konstruktéra nebo projektanta RTP. Například chybí návrh způsobu jeho dopravy na místo instalace, uchycení robotu na desku stolu (rám) v učebně, jeho umístění na blížeji konkretizovaném místě, zabezpečení přívodů energií a zajištění bezpečné (spolu-) práce se studenty a podobně. Též by prospělo navrhnout i barevné řešení a vytvořit 3D model, sestavit tabulku základních technických parametrů atd. Nicméně konstrukční návrh školního robotu je bezesporu zajímavý z hlediska použité koncepce kinematické struktury a zejména uspořádáním hnacích motorů a použitím dutých hřídelů s kuželovými koly. Jazykovou úroveň DP snižují občas používané hovorové, tedy nespisovné výrazy, jako je například na straně 27 v kap. 4.1 uvedeno: "Vzhledem k podobným materiálům je jedno, který bude zvolen". Grafickou úroveň DP poněkud snižuje skutečnost, že při tisku nebyly dotaženy znaky slov a vět pod pomyslnou čarou řádky (chybí části znaků, jsou uřezány).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 101723